En tant qu'entrepreneur, j’ai minutieusement appris l’importance de tenir compte des meilleur conseil aux entreprises J'ai reçu de nombreux des meilleurs entrepreneurs mondiaux. En bout de ligne: il faut beaucoup pour démarrer une entreprise et la faire fructifier. Assez drôle, les leçons les plus percutantes sont venues de mes plus gros échecs.

Dans l'ensemble, malgré les bons conseils en affaires et les bons conseils en matière de réussite que j'ai obtenus au cours de mes études universitaires, j'ai continué à en apprendre davantage sur la façon ne pas démarrer une entreprise à travers mes expériences. Pourtant, mes premiers échecs ne m'ont pas empêché d'apprendre de mes erreurs et de devenir un travailleur indépendant.

Au cours des cinq dernières années, j'ai cessé d'apprendre à créer un blog et de le développer à plus de 500 000 lecteurs mensuels. J'ai lancé des cours en ligne, lancé une entreprise indépendante rentable, créé des produits physiques et plus encore.

J'ai développé mon activité parallèle à plus de six chiffres de chiffre d'affaires avant de quitter mon emploi en 2016.

Maintenant, j'enseigne à d'autres entrepreneurs comment commencer dans mon cours gratuit, Find a Profitable Business Idea today. Mais ce post ne me concerne pas vraiment (surprise). Et je veux commencer par répondre à une question importante…

Pourquoi investir autant dans les conseils aux entreprises?

Je serai le premier à vous dire que chacun de ces entrepreneurs que j'ai interviewés pour partager leurs conseils commerciaux avec vous – a eu son propre parcours unique pour bâtir une entreprise prospère. Ils sont tous différents. Certains viennent de milieux riches et de liens influents – tandis que d'autres ont bâti des empires à partir de rien.

Ne considérez pas les conseils commerciaux que vous entendez comme un évangile à suivre mot à mot. Utilisez-le plutôt comme un outil pour informer vos grandes décisions et vos principaux mouvements stratégiques au sein de votre propre entreprise.

La raison pour laquelle vous devrait se soucier sur les conseils commerciaux que d'autres entrepreneurs prospères ont à partager avec vous… est que leurs expériences et leurs paroles de sagesse pourraient bien être utiles un jour. J'ai travaillé d'arrache-pied pour obtenir les conseils d'un échantillon diversifié des entrepreneurs les plus prospères et les plus respectés du monde. Vous serez donc prêt à démarrer une entreprise dans le climat d'aujourd'hui.

De Richard Branson à Arianna Huffington, Tim Ferriss, Mark Cuban, Sophia Amoruso et bien d'autres encore, les conseils commerciaux de ce groupe d'entrepreneurs valent collectivement une quantité incalculable de temps et d'argent.

Ils ont créé des produits et des services dont nous avons tous entendu parler, bouleversé des industries entières, redéfini ce que signifie réussir lorsque vous démarrez une entreprise et beaucoup ont également écrit des livres sur les affaires ou donné des cours de commerce en ligne à ce sujet. Il suffit de dire que leurs conseils aux entreprises valent leur pesant d'or.

Il n'est pas surprenant que beaucoup de ces entrepreneurs aient des conseils commerciaux très similaires à partager, basés sur ce qui a fonctionné pour eux lorsqu'il s'agit d'apprendre à faire croître une entreprise.

Voici quelques-unes des plus grandes tendances dans leurs conseils aux entreprises:

  • Les idées commerciales valent à elles seules très peu. Si vous voulez démarrer une entreprise et réussir avec elle, vous devez résoudre des problèmes significatifs. L'exécution est tout dans les affaires.
  • Ne vous contentez pas d'apprendre à démarrer un blog (ou tout type d'entreprise) à moins que vous ne soyez faire quelque chose que vous aimez vraiment et êtes bon, ou à moins que vous ne puissiez vous consacrer à devenir cet expert au cours des prochaines années. Et si vous voulez créer un blog, assurez-vous de commencer du bon pied avec les conseils de l'un de ces cours de blogging.
  • Le succès en affaires est en savoir plus sur votre mentalité, votre psychologie et votre détermination que de trouver de petits trucs, astuces, hacks et exploitations sur le marché.
  • Commencez dès aujourd'hui. La seule vraie façon d'apprendre est de le faire et vous ne pouvez pas vous permettre de rester assis à attendre le financement, en espérant que quelqu'un d'autre viendra vous aider à exécuter votre idée ou à vous plaindre que vous n'a pas le temps. Faire des excuses ne vous aidera pas à démarrer une entreprise et cela ne vous aidera certainement pas à créer le style de vie que vous souhaitez.
  • Lancez-vous avant de vous sentir prêt. Si vous attendez que votre produit ou service parfait, quelqu'un d'autre fera déjà mieux pour aider vos clients à résoudre leurs problèmes. Validez votre idée d'entreprise en lançant rapidement, en attirant un petit groupe de clients payants et en vous adaptant pour rendre votre solution idéale pour eux au fil du temps.
  • La façon dont vous choisissez de gérer votre temps et de décider des opportunités à saisir aura un impact considérable sur votre réussite lors du démarrage d'une entreprise. Externalisez tout ce que vous pouvez, afin que vous puissiez se concentrer sur ce que vous seul pouvez faire dans votre entreprise.
  • Faites tout en votre pouvoir pour éviter de dépenser de l'argent lorsque vous démarrez une entreprise. Créez une solution allégée qui offre de la valeur à vos clients et ne dépensez de l'argent que pour l'essentiel au moment où vous en avez besoin.
  • Ne cessez jamais de nouer des relations significatives avec les clients et les autres personnes de votre secteur. Si vous choisissez plutôt de considérer les concurrents comme des partenaires et collaborateurs potentiels, vous pouvez avoir un impact positif important sur votre entreprise.
  • Concentrez-vous sur la définition et la réalisation de petits objectifs supplémentaires plutôt que d'essayer de démarrer une entreprise et de construire instantanément votre vision de ce que devrait être l'entreprise dans les années à venir. L'établissement d'objectifs et de jalons réalistes est un élément majeur de la réussite à long terme. Cette mentalité est la façon dont je suis passée de l'apprentissage d'un blog à la sélection d'un créateur de site Web pour développer mon blog avec des tactiques comme le blogging invité et la promotion sociale.
  • Et bien plus encore…

Que vous souhaitiez démarrer une entreprise pour la première fois ou que vous soyez un entrepreneur expérimenté, vous trouverez une valeur incroyable dans les meilleurs conseils et astuces de réussite que ces entrepreneurs doivent partager aujourd'hui – certains d'entre eux ont même fait leur chemin vers mon liste des meilleures citations de motivation que j'ai entendues.


Vous voulez vraiment de bonnes choses?

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Oh, et un dernier conseil – je vous recommande fortement de lire cet article en entier.

Vous entendrez certains des noms les plus reconnaissables dans le monde des affaires au cours des dernières décennies.

60 meilleurs entrepreneurs partagent leurs meilleurs conseils et astuces pour réussir

Commençons avec l'un de mes plus grands héros du monde des affaires, Sir Richard Branson.

1. Richard Branson. Start-Business-Advice-Richard-Branson-on-ryrob

Sir Richard Branson, l'un des milliardaires les plus reconnaissables au monde et fondateur de Virgin Group, a bâti un empire composé de plus de 400 sociétés, notamment des compagnies aériennes, des magasins de disques, des organisations d'édition et il s'attaque même aux voyages spatiaux commerciaux. Il est également l'auteur de plus d'une douzaine de livres sur les affaires, dont sa dernière (fantastique) autobiographie, Finding My Virginity, qui partage les coulisses des hauts et plus de cinquante ans de carrière de Branson en tant qu’entrepreneur. Lors de son interview sur 30 Days of Genius avec CreativeLive, j'ai eu l'occasion d'entendre ses meilleurs conseils commerciaux pour les aspirants entrepreneurs qui souhaitent démarrer leur propre entreprise, de première main:

«Les meilleures entreprises proviennent des mauvaises expériences personnelles des gens. Si vous gardez simplement les yeux ouverts, vous allez trouver quelque chose qui vous frustre, et puis vous pensez: «Eh bien, je pourrais peut-être faire mieux que ce n'est fait», et là, vous avez une entreprise. "

«Si vous pouvez améliorer la vie des gens, vous avez une entreprise. Les gens pensent, "tout a bien été pensé", mais en fait, tout le temps, il y a des lacunes sur le marché ici et des lacunes sur le marché là-bas. "

2. Arianna Huffington. Start Business Advice Arianna Huffington sur ryrob

Arianna est co-fondatrice du Huffington Post, auteur du récent best-seller du New York Times The Sleep Revolution et a démissionné de son poste de rédactrice en chef du Huffington Post pour poursuivre sa nouvelle startup de bien-être, Thrive Global, qui offrira formations et ateliers de bien-être sur la réduction du stress. Voici ses conseils commerciaux pour les entrepreneurs qui souhaitent démarrer une entreprise pour la première fois:

"Si vous allez créer une entreprise, vous devez vraiment l'aimer, car tout le monde ne l'aimera pas. Lorsque le Huffington Post a été lancé pour la première fois en 2005, il y avait tellement de détracteurs. Je me souviens d'un critique qui a écrit que le Huffington Post était un échec insurmontable. »

«Lorsque vous recevez des critiques comme celle-ci et des détracteurs comme celui-ci, vous devez vraiment croire en votre produit. Lorsque vous croyez vraiment en votre produit, vous êtes prêt à faire face à tous les opposants et à persévérer. »

3. Mark cubain. Start-Business-Advice-Mark-Cuban-on-ryrob

Mark est un entrepreneur et un investisseur sur Shark Tank d’ABC. Il est le propriétaire des Dallas Mavericks de la NBA, des Landmark Theatres, de Magnolia Pictures et est le président du réseau câblé HDTV AXS TV. Dans sa récente interview sur 30 jours de génie avec CreativeLive, Mark a beaucoup parlé des erreurs que font de nombreux nouveaux entrepreneurs lorsqu'ils pensent avoir trouvé une idée commerciale rentable. Voici ses conseils commerciaux à ceux qui souhaitent démarrer une entreprise:

"Ce que je demande toujours aux gens, (1) est-ce quelque chose que vous aimez faire et (2) est-ce quelque chose que vous êtes bon?"

«Ensuite, faire ce premier pas est toujours le plus difficile. C'est terrifiant, mais vraiment, c'est une question de préparation. Nous passons tous par ce processus où vous avez l'idée d'entreprise, vous avez cette sensation dans votre estomac et vous êtes tout excité. Ensuite, vous parlez à un ami, et votre ami dit: «Oh wow, c'est plutôt cool, je n'ai jamais entendu parler de quelque chose comme ça. Je l'achèterais. "Ensuite, vous effectuez la recherche Google."

"La première chose que je vais vous dire, c'est que ce n'est pas parce que vous ne le voyez pas sur Google que cent entreprises n'ont pas cessé leurs activités en faisant la même chose. Cela n'a pas été fait pour une raison, car toutes les entreprises qui l'ont essayé ont cessé leurs activités. "

4. Robert Herjavec. Les meilleurs conseils commerciaux de Robert Herjavec sur ryrob

Robert est un entrepreneur et un investisseur chevronné qui a construit et vendu plusieurs sociétés à de grandes marques comme AT&T. Maintenant une autorité de premier plan dans le domaine des technologies de la sécurité de l'information, il est également l'un des visages les plus reconnaissables de l'émission primée d'ABC, Aquarium à requins où il a acquis la réputation de partager des conseils commerciaux concrets aux jeunes entrepreneurs. Voici les meilleurs conseils commerciaux de Robert pour les entrepreneurs en herbe quand il s'agit de présenter votre idée:

"Vous avez 90 secondes, si vous avez de la chance. Si vous ne pouvez pas faire valoir votre point de vue de manière convaincante pendant cette période, vous avez perdu la chance d'avoir un impact. Les faits et les chiffres sont importants, mais ce ne sont pas les seuls critères, vous devez présenter de manière à générer expertise et confiance. »

"Si vous n'êtes pas prêt à faire votre présentation, vous risquez de rater votre prochaine grande opportunité."

Pour plus de conseils sur la façon de lancer des investisseurs avec succès, consultez le guide de mon ami Jock sur la façon de lancer un requin.

5. Sophia Amoruso. Start-Business-Advice-with-Sophia-Amoruso-on-ryrob

Sophia a transformé Nasty Gal d'une boutique eBay en un empire de plusieurs millions de dollars avec sa propre ligne de vêtements qui a été nommée le détaillant qui connaît la croissance la plus rapide en 2012. Elle est également l'auteur du best-seller du New York Times #GIRLBOSS. Voici son meilleur conseil commercial aux aspirants entrepreneurs qui souhaitent démarrer une entreprise:

"N'abandonnez pas, ne prenez rien personnellement et ne prenez pas non pour une réponse; vous ne savez jamais ce que vous allez apprendre en cours de route. "

«Les gens qui m'ont dit non étaient ceux qui m'ont finalement dit oui; alors ne l'oubliez pas. "

6. Tony Robbins. Start Business Advice Tony Robbins Citation sur ryrob

Tony est un entrepreneur, un auteur à succès, un philanthrope et le plus grand stratège de la vie et des affaires du pays. Autorité reconnue en psychologie du leadership, des négociations et du redressement organisationnel, il a été conseiller auprès de dirigeants du monde entier pendant plus de 38 ans. Il est également l'auteur de cinq livres à succès international, dont le récent best-seller du New York Times # 1 MONEY: Master The Game. Tony a autonomisé plus de 50 millions de personnes de 100 pays grâce à ses programmes de formation audio, vidéo et de vie. Voici ses conseils commerciaux pour les entrepreneurs en herbe qui souhaitent démarrer une entreprise:

«L'erreur la plus douloureuse que je vois chez les nouveaux entrepreneurs est de penser que le simple fait d'avoir un plan d'affaires ou un excellent concept suffit pour garantir le succès. Ce n'est pas. Le succès en affaires est à 80% en psychologie et 20% en mécanique. Et, franchement, la psychologie de la plupart des gens n'est pas destinée à créer une entreprise. »

«Mes conseils d'affaires? Pensez honnêtement à qui vous êtes, à ce que vous voulez accomplir et à l'état d'esprit dont vous avez besoin pour y arriver. Parce que la plus grande chose qui vous retiendra est votre propre nature. Peu de gens sont des preneurs de risques naturels ou émotionnellement prêts à relever les défis de la création d'une entreprise. Vous ne pouvez pas simplement vous inscrire à un marathon et le courir sans jamais vous entraîner. Vous devez augmenter votre capacité et devenir en forme. Être entrepreneur exige des types similaires de condition physique et psychologique afin de ne pas devenir le goulot d'étranglement du succès de votre entreprise. "

7. Tim Ferriss. Tim-Ferriss-Start-Business-Advice-on-ryrob

Tim est l'auteur à succès du New York Times de trois livres, dont The 4-Hour Workweek. Il est également un investisseur, l'hôte de ce qui est habituellement le podcast d'entreprise n ° 1 et un entrepreneur dans son propre rite. Aujourd'hui, il transmet les meilleurs conseils d'affaires qu'il a reçus:

"Le meilleur conseil que j'ai jamais reçu est que vous êtes la moyenne des 5 personnes avec lesquelles vous vous associez le plus."

"J'ai entendu cela de plus d'une personne, y compris des auteurs à succès, Drew Houston de Dropbox, et bien d'autres qui sont des icônes de la Silicon Valley. C’est quelque chose que je relis tous les matins. Il est également dit que "votre réseau est votre valeur nette". Ces deux éléments fonctionnent bien ensemble. "

8. Guy Kawasaki. Commencez des conseils d'affaires avec Guy Kawasaki sur ryrob

Guy est le principal évangéliste de Canva, l'auteur de treize livres, dont le célèbre Art of the Start, qui a été salué comme une arme de création de masse par des entrepreneurs du monde entier. Il est également l'ancien évangéliste en chef d'Apple. Voici ses conseils commerciaux aux futurs entrepreneurs qui souhaitent créer leur propre entreprise:

«Mon meilleur conseil commercial est de me concentrer sur le prototype. Ne vous concentrez pas sur votre présentation, votre plan d'affaires ou vos projections financières. "

«Si vous sortez un prototype et que suffisamment de personnes l’utilisent, vous n’avez jamais à rédiger un plan d’affaires, faire une prévision ou faire quelque chose comme ça. Un prototype est l'endroit où vous séparez le BS de la réalité. »

9. Derek Sivers. Best-Business-Advice-from-Derek-Sivers-on-ryrob

Derek a été musicien, producteur, artiste de cirque, entrepreneur, conférencier TED et éditeur de livres. Il a lancé CDBaby et HostBaby, qui sont devenus trop gros, alors il les a donnés. Maintenant, il est écrivain, programmeur et étudiant. Voici ses meilleurs conseils commerciaux pour les entrepreneurs en herbe:

"Commencez dès maintenant, vous n'avez pas besoin de financement. Faites attention quand vous voulez faire quelque chose de grand, mais dites que vous ne pouvez pas jusqu'à ce que vous collectiez des fonds pour financer l'idée. Cela signifie généralement que vous êtes plus amoureux de l’idée d’être grand que de faire quelque chose d’utile. »

"Pour qu'une idée devienne grande, elle doit être quelque chose d'utile – et être utile n'a pas besoin de financement. Si vous voulez être utile, vous pouvez toujours commencer maintenant avec seulement 1% de ce que vous avez dans votre grande vision. Ce sera un humble prototype de votre grande vision, mais vous serez dans le jeu. Vous serez en avance sur les autres parce que vous avez réellement commencé, alors que d'autres attendaient que la ligne d'arrivée apparaisse comme par magie sur la ligne de départ. "Lisez cet article de Derek pour bien plus.

10. Nir Eyal. Vous voulez démarrer une entreprise Conseils de Nir Eyal sur ryrob

Nir est l'auteur de Hooked: How to Build Habit-Forming Products and blogs about the psychology of products at NirAndFar.com. Voici ses deux cents et ses conseils de réussite pour les nouveaux entrepreneurs qui souhaitent démarrer une entreprise:

"Le moyen le plus simple de savoir si une personne est un premier entrepreneur est de ne pas divulguer ses idées. Je ne réponds pas aux personnes qui me demandent de signer un NDA. Les vrais entrepreneurs savent que les bonnes idées sont bon marché et que le succès vient d'un travail acharné, et non d'un coup de génie. »

«L'autre grosse erreur que je vois faire par les entrepreneurs est de créer un produit pour un client qu'ils ne connaissent pas bien. C’est pourquoi je conseille toujours aux entrepreneurs de créer un produit pour eux-mêmes – au moins de cette façon, vous vous assurez que vous avez construit quelque chose pour un utilisateur que vous connaissez intimement. Toutes les grandes entreprises technologiques de la dernière décennie – Facebook, Twitter, Slack, Snapchat – ont été créées par des fondateurs qui fabriquaient des produits qu'ils voulaient utiliser. »

11. Tara Gentile. Conseils aux entreprises et comment démarrer une entreprise avec Tara Gentile sur ryrob

Auteur, conférencier et fondateur de What Works. Tara travaille avec les propriétaires d'entreprise pour les aider à passer à des modèles commerciaux plus rentables, à des messages plus convaincants et à plus d'influence. Elle est présentée dans Fast Company, Forbes, Inc et DailyWorth pour le travail qu'elle a fait avec ses clients. Voici le point de vue de Tara sur la plus grande erreur que les nouveaux entrepreneurs commettent lorsqu'ils veulent créer une entreprise:

«Ils attendent pour commencer. Ils attendent d'avoir plus d'informations, plus d'expérience, plus, plus d'argent et une version plus parfaite de tout ce qu'ils ont créé. »

«Toute cette attente signifie qu’ils n’apprennent pas vraiment. Lorsque vous êtes un entrepreneur, la meilleure façon d'apprendre est de faire quelque chose, de mettre votre idée entre les mains de quelqu'un ou de parler aux personnes que vous souhaitez servir. Arrêtez d'attendre et faites… quelque chose.

Vous voulez en savoir plus sur Tara? Découvrez ses cours sur CreativeLive couvrant un large éventail de sujets tels que la transformation de votre service en produit, la création d'une communauté autour de votre entreprise, la rédaction et la vente de livres électroniques, etc.

12. Chase Jarvis. Commencez des conseils commerciaux avec Chase Jarvis CreativeLive sur ryrob

Après être devenu l'un des photographes les plus connus au monde à un âge relativement jeune, Chase a cofondé CreativeLive, la plus grande société d'éducation en streaming en direct au monde. Voici ses conseils commerciaux pour les nouveaux entrepreneurs qui souhaitent créer leur propre entreprise:

«Grattez vos propres démangeaisons. Allez après avoir résolu un problème que vous avez. Quelque chose qui vous est proche et cher, pas une opportunité de marché aléatoire. "

"Parce que, lorsque les choses deviennent difficiles, si vous ne cherchez que des dollars ou une opportunité de marché aléatoire, vous ne pourrez pas avoir le courage, la passion, de rester avec."

13. Noah Kagan. Conseil de démarrage de Noah Kagan sur ryrob

Noah’s the Chief Sumo chez AppSumo, une communauté pour les entrepreneurs qui découvrent et utilisent les meilleurs produits et outils de blog pour les entreprises en croissance. Il dirige également Sumo, une puissante suite d'outils pour augmenter le trafic Web, et était l'employé n ° 30 de Facebook avant de se faire licencier et de devenir un des premiers directeurs du marketing chez Mint. Voici ses conseils aux entrepreneurs souhaitant créer une entreprise pour la première fois:

"Ne perdez pas de temps et ne dépensez pas d'argent sur des questions non essentielles lors du démarrage d'une entreprise. En fait, ne dépensez pas d'argent avant d'en avoir fait. »

Dans une interview sur mon podcast, The Side Hustle Project, Noah a partagé avec moi encore plus de ses conseils commerciaux et de ses réflexions sur la façon dont les aspirants entrepreneurs devraient entreprendre leurs projets – y compris comment il a gagné 1000 $ en 24 heures sur une toute nouvelle idée … vendre du boeuf saccadé.

14. Steli Efti. Start-Business-Advice-with-Steli-Efti-on-ryrob

Steli est le PDG de Close, une plateforme de communication commerciale puissante (et mon choix en tant que meilleur CRM pour les petites entreprises) qui s'appuie sur ses années d'expérience pour générer des millions de dollars de ventes pour des centaines de startups de la Silicon Valley soutenues par des entreprises. Voici ce que Steli a à partager en ce qui concerne les conseils aux entrepreneurs en herbe qui souhaitent démarrer une entreprise aujourd'hui:

«L'une des erreurs les plus douloureuses et les plus courantes que je constate pour les nouveaux entrepreneurs est qu'ils tombent amoureux de leur propre idée d'entreprise.»

«Ils passeront des mois à construire ce qu'ils croient être la prochaine startup innovante, perturbatrice et révolutionnaire. Puis ils lancent… et personne n'achète, personne ne se soucie, rien ne se passe. »

"Ne tombez pas amoureux de votre idée d'entreprise. Au lieu de cela, tombez amoureux du problème que vous essayez de résoudre pour vos clients et validez dès le début votre idée d'entreprise qu'il s'agit d'un problème qui mérite d'être résolu. "

15. Vanessa Van Edwards. Démarrer une entreprise avec Vanessa Van Edwards sur ryrob

Chroniqueur du Huffington Post, le travail révolutionnaire de Vanessa à Science of People a été présenté sur NPR, le Wall Street Journal, le Today Show et USA Today. Voici ce qu'elle pense être la plus grande erreur que les entrepreneurs commettent lorsqu'ils démarrent une entreprise pour la première fois:

«Il n'y a pas de chemin! Je pense que la plus grande erreur des nouveaux entrepreneurs est de vouloir désespérément un plan d'affaires structuré et un chemin direct. »

«L'une des choses les plus importantes dans le démarrage d'une entreprise est la flexibilité. Écouter les clients, regarder les données et effectuer des itérations et des modifications au besoin. Parfois, avoir un chemin ou un plan d'affaires rigide peut vous limiter. Pensez à votre entreprise comme une prairie et non un chemin, jouez! »

16. Lewis Howes. Start-Business-Advice-Lewis-Howes-on-ryrob

Lewis est l'auteur à succès du New York Times de The School of Greatness et l'hôte du podcast le mieux classé portant le même nom. Il est un écrivain, un conférencier et un éducateur en ligne qui enseigne aux entrepreneurs comment démarrer des entreprises en ligne rentables – et il partage son histoire dans cet épisode de mon podcast, ici. Voici son meilleur conseil en affaires pour les jeunes entrepreneurs en herbe:

«Le perfectionnisme paralyse de nombreux entrepreneurs. Ils ne lanceront pas leur site ou ne mettront pas leur produit en vente tant qu'ils ne le trouveront pas parfait, ce qui représente une grande perte de temps. Ça ne sera jamais parfait. "

«Présentez votre produit ou service dès que vous en avez les os nus. Cela vous donnera de précieux commentaires pour savoir si votre marché le veut vraiment. Vous pouvez le polir plus tard. "

17. Jon Acuff. Start-Business-Advice-with-Jon-Acuff-on-ryrob

Jon est l'auteur à succès du New York Times de cinq livres, dont Do Over. Il a aidé certaines des plus grandes marques du monde à raconter leur histoire, notamment Home Depot, Bose et Staples. Aujourd'hui, il parle à des centaines de milliers de personnes chaque année et rejoint plus de 4 millions de lecteurs sur ses blogs. Voici ses conseils commerciaux pour les entrepreneurs en herbe qui souhaitent démarrer une entreprise:

"Ce que j'ai appris, et ce que vous allez apprendre aussi, c'est que être un entrepreneur prend de l'agitation. Et voici le problème: Parfois, nous pensons que la hâte consiste à devenir un bourreau de travail ou à ajouter beaucoup de choses à nos vies. "

«Hustle est un acte de concentration, pas de frénésie. Hustle concerne la soustraction et l'addition. Il ne s'agit pas d'en faire plus, mais de se concentrer sur les choses que vous devez faire pour faire avancer votre entreprise. Dépêchez-vous de la bonne façon. "

18. Syed Balkhi. Les meilleurs conseils commerciaux de Syed Balkhi sur ryrob

En tant que fondateur de WPBeginner, Optinmonster et plusieurs autres entreprises en ligne à succès, Syed a appris une chose ou deux sur le démarrage d'une entreprise au cours de ses 25 années en tant qu'entrepreneur. Lorsqu'on lui a demandé de partager ses meilleurs conseils d'affaires pour les jeunes entrepreneurs, voici ce qu'il a à dire:

«Parfait est une malédiction. L'innovation est en désordre. Testez, apprenez et améliorez. »

«Souvent, les nouveaux entrepreneurs attendent trop longtemps pour mettre leur produit sur le marché. Avec des ressources limitées à portée de main, il est crucial que vous obteniez un MVP dès que possible et que vous commenciez à obtenir de la traction. Tirez parti des commentaires de l'utilisateur pour itérer et améliorer vos produits. "

"Ne pas lancer assez vite est une erreur que vous ne pouvez tout simplement pas vous permettre de faire. Si vous voulez prendre l'avantage sur les autres, lancez-vous maintenant! »

19. Sujan Patel. Commencez des conseils commerciaux avec Sujan Patel sur ryrob

Sujan est un spécialiste du marketing de croissance et cofondateur de l'agence de marketing de contenu, Web Profits. Il dirige également Mailshake, Narrow et saute des avions pendant son temps libre – mais sérieusement, Sujan a des compétences en marketing impressionnantes et il (sans le savoir) m'a appris une grande partie de ce que j'ai appris sur l'apprentissage de la création d'un site Web à la cueillette comment générer du trafic vers mon blog. Voici ses meilleurs conseils commerciaux pour les nouveaux entrepreneurs qui souhaitent démarrer une entreprise aujourd'hui:

«L'erreur la plus douloureuse que je vois commettre par des entrepreneurs inexpérimentés est de copier ou de faire les mêmes choses que les entrepreneurs qui ont réussi, en s'attendant à des résultats similaires. Ce que les nouveaux entrepreneurs ne réalisent pas, c'est que le monde n'est pas un vide et qu'il se passe plus de choses en coulisses qu'il n'y paraît. Il y a beaucoup plus d'efforts qui ont été consacrés à la création du succès qu'ils voient en surface, et rien ne garantit qu'une tactique ou une stratégie particulière réussira pour tout le monde. »

«Mon conseil aux nouveaux entrepreneurs est de ne pas se laisser prendre au glamour et de ne pas prendre les choses pour leur valeur nominale. Utilisez plutôt ces succès qu'ils lisent comme source d'inspiration pour ce que vous pouvez aussi faire. Je recommande presque toujours qu’ils se fixent des objectifs plus réalistes et oublient de «devenir viral» ou d’essayer de ressembler à quelqu'un d’autre. »

20. Ilise Benun. Démarrer une entreprise Conseils d'Ilise Benun sur ryrob

Ilise enseigne aux professionnels de la création comment obtenir de meilleurs clients avec des budgets plus importants. Elle encadre, coache et vend des outils de marketing pour les entrepreneurs sur son site, le Marketing Mentor. Voici comment elle conseille les nouveaux entrepreneurs en ce qui concerne la définition des attentes concernant la création d'une entreprise:

«La plupart des gens commencent par des attentes totalement irréalistes quant au niveau d'effort requis et au temps nécessaire pour démarrer une entreprise. Ils sont facilement découragés et abandonnent trop tôt. Je le blâme sur les vœux pieux. "

«La réalité est qu'il n'y a aucun moyen de savoir combien de temps cela prendra ou si cela fonctionnera du tout. Mon conseil est donc de l'aborder avec humilité, courage et volonté de faire tout ce qu'il faut pour réussir, même si cela signifie que vous devez travailler très dur pendant longtemps. »

21. Jeff Haden. Start-Business-Advice-Jeff-Haden-on-ryrob

Jeff est un écrivain fantôme, un conférencier, un influenceur LinkedIn et un rédacteur en chef adjoint à Inc. Il a réussi à gérer une usine de 250 employés et est devenu un écrivain fantôme recherché pour les meilleurs chefs d'entreprise du monde. Il a écrit plus de 50 livres, dont six Amazon Business et Investing No. 1. Il a recueilli quatre ans de conseils commerciaux dans son dernier livre, The Motivation Myth. Voici son meilleur conseil commercial aux aspirants entrepreneurs qui souhaitent créer leur propre entreprise:

«N'oubliez jamais que votre entreprise a besoin de gagner plus d'argent qu'elle n'en dépense. Je sais que cela semble trop simple, mais tant de gens perdent de vue cela. C'est aussi pourquoi tant de nouveaux entrepreneurs surinvestissent (ou passent autant de temps à chercher des investisseurs) dès le début. "

«Au lieu de cela, travaillez pour trouver une solution créative qui coûte peu ou pas d’argent. Cette discipline forcée vous aidera à dépenser moins que ce que vous gagnez, même lorsque vous ne gagnez pas beaucoup. Parfois, le capital est nécessaire, mais à un moment donné, il doit y avoir un retour sur ce capital. Il n'y a rien de mal à prendre des investissements en actions, à investir pour l'avenir, même à perdre de l'argent pendant quelques années. Mais votre plan doit vous ramener à cette simple équation de faire plus que ce que vous dépensez. »

22. Larry Kim.Business-Tips-and-Advice-on-How-to-start-a-business-with-Larry-Kim-ryrob

Larry est le fondateur de Mobile Monkey, un robot de discussion de nouvelle génération pour les spécialistes du marketing, et de Wordsream, l'un des principaux fournisseurs d'outils de recherche AdWords, Facebook et mots clés utilisés par plus d'un million de responsables marketing dans le monde. Larry est également l'un des meilleurs chroniqueurs du magazine Inc, un mentor Techstars et un conférencier invité pour des événements à travers le monde. Voici ses meilleurs conseils commerciaux pour les entrepreneurs en herbe:

"La plus grande erreur que je vois faire des entrepreneurs est de surestimer la nouveauté de leur grande idée."

«Le plus souvent, lorsque je reçois des idées présentées par de nouveaux entrepreneurs, je demande en quoi est-ce différent de (x)? Sérieusement, parce qu'il faut tellement de temps et d'efforts pour aller de l'avant avec une idée d'entreprise, vous pourriez tout aussi bien en attendre une vraiment géniale. »

23. Srinivas Rao. Start-Business-Advice-with-Srini-Rao-the-Incontournable-Creative-on-ryrob

Auteur d'Unmistakable: Why Only is Better Than Best et hôte du podcast acclamé, The Unmistakable Creative, Srini a interviewé plus de 600 entrepreneurs, créatifs et leaders d'opinion de tous les horizons. De Tim Ferriss à Seth Godin, Kevin Kelly, Ryan Holiday et plus encore, Srini a appris des meilleurs ce qu'il faut pour réussir en affaires. Voici ses conseils d’affaires pour les aspirants entrepreneurs qui souhaitent créer leur propre entreprise:

«L'erreur la plus coûteuse que de nombreux entrepreneurs commettent probablement est de choisir les personnes avec lesquelles ils travaillent ou embauchent. C’est une erreur que j’ai commise. Et c'est une erreur que j'ai vue maintes et maintes fois. "

«La façon dont nous avons contourné cela est de toujours travailler avec quelqu'un sur un projet avant de commencer à céder des participations importantes ou des sommes importantes. Si le projet d'essai se déroule bien, alors parlez d'élargir la portée de la relation. Sam Altman de Y-Combinator a dit un jour que quelque chose équivalant à «une mauvaise embauche chez les premiers employés peut être préjudiciable à une startup.» J'ai vraiment pris cela à cœur dans mon entreprise. »

24. Michelle Schroeder. Conseils commerciaux de Michelle Schroeder sur ryrob

Michelle est une entrepreneure et blogueuse qui gère le blog sur les finances personnelles et le style de vie, Making Sense of Cents. Depuis 2011, elle utilise ses antécédents en finance pour rédiger un excellent contenu et faire croître son blog sur 70 000 $ de revenus par mois. Voici ses conseils en affaires pour les nouveaux entrepreneurs qui souhaitent créer une entreprise et devenir un travailleur indépendant rémunéré:

«L'erreur la plus douloureuse que je vois commettre pour la première fois (ou pour les inexpérimentés) est qu'ils voient les autres dans leur créneau de l'industrie ou du blog comme une concurrence. Cela peut considérablement vous retenir, car vous ne pourrez peut-être jamais apprendre les secrets et les astuces de l'industrie, vous faire de vrais amis, etc.

«Au lieu de cela, je pense que vous devriez voir d'autres personnes dans votre industrie ou votre créneau comme des collègues et des amis. Vous devez réseauter avec les autres, assister à des conférences, tendre la main aux gens, etc. »

25. Conrad Wadowski. Les meilleurs conseils et astuces pour démarrer une entreprise Conrad Wadowski ryrob

Fondateur de GrowHack, un abonnement par e-mail de 17 000 fondateurs et praticiens axé sur une croissance mensuelle répétable. Voici les conseils commerciaux que Conrad doit donner aux entrepreneurs qui souhaitent créer une entreprise aujourd'hui:

"À ce stade, j'ai travaillé en étroite collaboration avec des dizaines de nouveaux produits technologiques. Dans l'ensemble, l'erreur la plus douloureuse que je constate pour les nouveaux entrepreneurs est de mettre trop l'accent sur la création de produits par rapport à l'apprentissage des utilisateurs. There usually isn’t much risk in building software, but there’s a lot of risk in bringing a new product to market.”

“A few ways to solve this include: constantly talking to users, building an audience while or before you build and taking time to learn how users actually behave with your product. Not easy, but if you can really understand which type of user you want to optimize toward, you’ll increase your odds of finding an initial wedge in the market.”

26. Ankur Nagpal. Start a Business Advice from Ankur Negpal at Teachable

Ankur is the Founder and CEO at Teachable, the premier online course building platform that allows online educators to build beautiful course websites, self-host content, control the branding, student data, and pricing all from one place. Here’s his business advice for new entrepreneurs who want to start a business:

“The most painful mistake I see people making repeatedly, particularly with their first project is striving for perfection over getting it done.”

“Weeks turn into months, months into years. As a result, whatever they are trying to launch isn’t out there gaining traction in the marketplace because of the fear of being perfect.”

“My advice is to go out and break shit. It’s easier to ask for forgiveness than permission when you start a business. The only way your project, your business idea or whatever is in your mind is going to become better, is by having people use it in the real-world. Listen to them and iterate until you have a solid product.”

27. Laurence Bradford. Start a Business Advice with Laurence Bradford of Learn to Cofe With Me on ryrob

Laurence is the creator of Learn to Code With Me, where she empowers people to learn digital skills so they can get ahead in their careers and lives. Her writing has been featured on Forbes, Mashable, and more. Here’s her business advice to first-time entrepreneurs who want to start a business of their own:

“The biggest mistake new entrepreneurs make is not putting themselves out there. If you want to succeed as an entrepreneur, you need to show others what you’re doing.”

“Instead of praying an audience (or customers) will find you, get in front of people in your space. Start a blog, podcast or create video content. Take advantage of social media. Attend in-person events. One way to make “putting yourself out there” easier is by making an effort to help others. (Sounds counterintuitive, I know!) On the individual level, maybe it’s by making an introduction. For a larger audience, perhaps it’s by pursuing and executing on actionable blog post ideas. However, by being helpful you’ll make a lasting impression.”

28. Nathan Latka. start-business-advice-with-nathan-latka-on-ryrob

Nathan is host of the fastest growing business podcast The Top Entrepreneurs, and CEO of Send Later, a company he recently acquired after failing to acquire Success Magazine for $5m. He founded the social giveaway SaaS startup, Heyo and is an experienced online educator at CreativeLive where he teaches Facebook Marketing for Small Business Owners. Here’s his business advice for first-time entrepreneurs who want to start a business of their own:

“The most painful mistake I see first-time entrepreneurs make is that they try and invent something totally new because their ego tells them they have to.”

“It’s much smarter to copy a competitor you like, then tweak one or two things that you think will put you over the top.”

29. Tony Stubbelbine. Start-Business-Advice-with-Tony-Stubbelbine-of-coach-me-on-ryrob

Tony is the founder and CEO of Coach.me, an app that helps you put your goals into action by actively tracking your performance in diet, fitness, productivity and life. Here’s his best business advice for aspiring entrepreneurs who want to start a business:

“I’ve been trying to start companies for years and I still make this mistake. Planning too far ahead. Many new entrepreneurs are stuck on this idea of what the company could be five years from now. They’re trying to make the five year version of the company happen tomorrow.”

“What they need to realize is that if you have no customers, the next milestone is one customer. A very powerful tactic to overcome this is to help young entrepreneurs focus on building on momentum. That means focusing on the next step and trusting that those first few steps will build to the speed and impact you want.”

30. Steve Rayson. How to Start a Business Advice from Steve Rayson on ryrob

Steve is a serial entrepreneur and currently co-owner of BuzzSumo and Anders Pink. From his experience starting and growing four different businesses over the years, here’s Steve’s business advice for new entrepreneurs who want to start a business without falling flat:

“Avoid being a single founder.”

“Creating a company is hard work, most startups fail. The one characteristic you need above all others is resilience. You need to be relentless and work harder than the competition, and even then you will have tough times. It is for this reason I have always started companies with more than one founder. It means there is someone to share the load, to reflect and to support each other.”

“It’s not impossible to be a single founder but in my experience it is easier to be resilient and successful as a team.” You can read more from Steve about how BuzzSumo achieved $2.5 million in revenue during their first year right here. I’d also recommend reading my post about starting a business with a friend, in case you’re considering going that route.

31. Preston Lee. Business Tips on How to Start a Business Preston Lee on ryrob

Founder of Millo.co, the premier destination for expert advice from the world’s top freelancers & founders looking to score great work from home jobs. Here’s Preston’s biggest piece of business advice for new entrepreneurs, those looking to learn how to make money blogging and for more, listen to his episode on my podcast about how to get blog sponsorships:

“First-time entrepreneurs almost always focus too much on non-differentiating work. Work that doesn’t make a difference in their business. Work that definitely doesn’t increase revenue.”

“A few simple examples: Redesigning your logo or website a dozen times, setting up every social media account possible, trying to stay on top of said social media. And the list goes on. Instead, focus on revenue. Do the tasks that will increase revenue and reduce costs. Without a focus on that, your business is just a hobby.” To add to what Preston had to say, I’d double down and emphasize that in order to even consider doing work that makes a difference, you need to building and leveraging your entrepreneurial strength every day.

32. Ian Paget. Business Tips on How to Start a Business Ian Paget on ryrob

Also known as Logo Geek, Ian designs logos and brand identities for startups and SMEs. He also has over 80,000 Twitter followers and runs a popular social media group where he creates valuable resources for designers. Here’s his best business advice specifically for freelancers, and for more check out his episode on my podcast about how to become a freelance designer:

“As a designer, I frequently hear horror stories from new freelancers who’ve had a client that vanishes without making a single payment. Designers who have worked for hours, sometimes weeks, yet received nothing in return. It’s upsetting for them, painful to watch, but easily avoidable.”

“To prevent disasters like this, I recommend taking a 50% upfront payment before you even start, then taking the final 50% before any final files are provided. Any client not willing to work this way is unlikely to ever pay and should be avoided. I also strongly advise freelancers to have a written freelance contract, signed by the client, detailing what’s been agreed upon and what will happen in various different circumstances. This will give you ammo should your client be unreasonable, and will also add a level of professionalism and credibility to your service.”

33. Navid Moazzez. Start-Business-Advice-with-Navid-Moazzez-on-ryrob

Navid is the world’s leading expert on producing profitable virtual summits. His media coverage includes Forbes, Entrepreneur, The Huffington Post, Business Insider and much more. His mission is to show entrepreneurs what’s really working to build a profitable online business. Find out more about his courses, summits, and expertise on his website. For now, here’s his business advice for first-time entrepreneurs who want to start a business:

“There’s one incredibly painful mistake that I see new entrepreneurs make. It’s painful because it keeps them from success. They feel like they’re working hard, but not making any progress. The mistake? Trying to do too many things at once. "

“Focus, by definition, means narrowing your field of vision and attention. It means choosing which opportunities, projects, and even customers you’re NOT going to pursue. And it’s really, really hard. When I first started online, I was trying to do it all: podcasting, writing epic guides, blogging and I wasn’t doing any of it well. I realized that each time I jumped from idea to idea, I was diluting my efforts.”

It wasn’t until I decided to focus in on just ONE strategy, creating an incredibly high-value virtual summit, that I started to make serious progress in my business. After several months of super-hard concentrated effort, I launched the Branding Summit at the end of 2014, one of the largest virtual gatherings of experts on personal branding anywhere. I grew my email list by almost 3,000 highly engaged subscribers in a few weeks, and generated $20,000 in profit — much more than I’d earned up to that point!”

“Choose the one thing that will move the needle for vous et your business. When you try to be the best podcaster, blogger, author, business coach and event producer all at the same time, you end up being mediocre at all of them. Pick one (like learning how to master the art and science of cold emailing). Focus. And work it, hard. One piece of bonus advice: As a newer business owner, one of the biggest ROI’s you’ll get is from investing in growing your email list. Whether you plan on offering a mastermind, writing books or producing online summits, you’ll need a powerful, engaged email list. Make that a focus from day one. If you want to hear the best advice that over 60 online experts and world-class business owners have on list building, check out the online event of the year, List Building School. It’s free, and it’s epic. Ryan here is one of our amazing speakers too!”

34. Tim Soulo. Start a Business Advice from Tim Suolo of BloggerJet on ryrob

Tim is the head of marketing at Ahrefs and he runs a cozy little personal blog called BloggerJet. Here’s Tim’s best business advice for aspiring entrepreneurs:

“The most painful mistake that first-time entrepreneurs make is they rely on their business idea too much.”

“They’re convinced that success in business is pre-determined by the awesomeness of their business idea alone. And they couldn’t be more wrong. Execution is equally (if not more) important than the actual idea. Ideation is the easy and fun part and execution is the hard and tedious one.”

“That’s why people would rather put faith in their ideas than invest countless hours of work towards making it happen. Like the character of Mark Zuckerberg famously said in “The Social Network” movie: “If you guys were the inventors of Facebook, you’d have invented Facebook.”

35. Caroline Beaton. Start a Business Advice from Caroline Beaton

Caroline is a writer and entrepreneur helping millennials uncover their professional purpose with stories, statistics and heart. You can find her at carolinebeaton.com, on Forbes and right here on my blog where she shares her incredible story of going from secretary to self-employed. Now, here’s her best business advice for aspiring entrepreneurs who want to start a business the right way:

“The most painful mistake I see entrepreneurs make is launching before learning. For example, you may decide you want to launch a marketing consulting company, so you hastily make a website, content and reach out to people, but you haven’t yet figured out who your target clientele is. What people actually need help with or what you’re specifically good at. So no one bites.”

“Or you could launch a new app, but you don’t know what sells well in the app store or how to promote it. So even though you have a great product, no one sees it. Or you decide to write a book but haven’t really spent time with the key concept—researching, talking to people—so your book proposal falls flat and feels generic. Publishers ignore it.”

“This common mistake could also be framed as an inspiration/perspiration problem. We’re so inspired by the end result that we forego the process — a lot of which is hard, un-fun work. In turn, we sacrifice the best possible outcome. And this is painful because the solution is retrospectively so obvious: patience. Take time with each new idea; flesh it out; design it fully; have a plan and not just hope.”

36. Bobby Mukherjee. start-business-advice-from-bobby-mukherjee-of-loka-on-ryrob

Bobby is the CEO of Loka, a mobile app development company located in Silicon Valley. He previously started and sold two other companies in the technology space. He knows a thing or two about what it takes to build and sell a profitable business, and here’s his best business advice to aspiring entrepreneurs:

“The biggest mistake first-time entrepreneurs make is being deathly afraid that someone will steal their secret idée. Spoiler alert: Ideas are worthless.”

“It’s the execution beyond the idea that really brings home the gold. So focus on getting out there and meeting as many folks as possible to join your team, give you feedback and point you in the right direction. Any successful entrepreneurial journey is the sum total of a rather large (and under-appreciated) team that came together in a magical way. Get cracking on building yours.”

37. Jason Quey. Best Business Advice on How to Start a Business Jason Quey on ryrob

Jason helps entrepreneurs connect with influencers and experts to rapidly grow their business together at TheStoryTellerMarketer. He also co-hosts the Content Promotion Summit and teaches other entrepreneurs how to get more out of the content they create every day. Here’s what Jason has to share with aspiring entrepreneurs who need some business advice before they start a business:

“The most painful mistake I see first-time entrepreneurs make is that they don’t count the cost or figure out how they’ll actually make money ahead of time. Since entrepreneurs don’t create a business as a ‘charitable deed to mankind,’ they need to think about where their revenue and profit will be once the business scales.”

“For example, when I launched the Content Promotion Summit with my partner Cody Lister, we started off by focusing on three things. What the costs would be, how much money we’d potentially make and what the key levers for generating more sales (traffic, email opt-ins, and affiliate partners) would be. This gave us key insights into whether or not the business would be worth investing into before we launched. It may surprise you, but by using Noah Kagan’s quant-based marketing system and asking a few friends for benchmark numbers, it wasn’t difficult to get an estimate. In fact, our numbers were only 7% off from our main target.”

38. Lauren Holliday. Start Business Advice with Lauren Holliday of Full Stack Marketer on ryrob

Lauren is a full-stack marketer who’s been featured on Business Insider, Entrepreneur, The Muse and more. You can find her on Twitter, Medium, or you can subscribe to her email newsletter. Here’s her business advice for millennials who want to start a business for the first time:

“The biggest mistake new entrepreneurs make is banking on an idea that isn’t valuable to anyone with actual, real-world problems.”

“You read about this new social media tool or this new game or social app. And it’s like: What happened to solving REAL, big, hairy problems as opposed to helping privileged kids send pictures that explode in a day (sorry, Snapchat – first example I thought of)?”

“My advice is to spend time with people who are different than you. This will open up your mind to different people and different problems, allowing you to connect the dots faster and make a real contribution to the world, as opposed to just being the next Mark Zuck.”

39. Cody Lister. Start Business Advice from Cody Lister on ryrob

Cody is the founder of MarketDoc where he helps marketers, business owners, solopreneurs and bloggers get more customers from smarter content marketing. He’s also a co-host of the Content Promotion Summit. Here’s his business advice for aspiring entrepreneurs:

“Many first-time entrepreneurs don’t follow the Customer Development Model (the Steve Blank school of thought). They won’t presell their product. They avoid surveying their market, meeting or calling people from their target audience before they pony up substantial money and time building a product.”

“In other words, too often first-timers build a product behind closed doors and don’t get the feedback necessary to ensure they get buy in for their idea. As a result, they don’t reach product-market fit and end up building a product that fails or succeeds by mere chance, not by calculated steps.”

“I recommend that first-time entrepreneurs take this as a real wake up call to avoid making excuses for not getting meaningful product validation before spending resources on development. You need at least 95% confidence that the thing you’re working on will be predisposed to some initial success. There are too many other factors out there working against you when you’re first starting out and are tight on resources that make the road of entrepreneurship hard enough as-is. Don’t make it more difficult for yourself by building a bunch of features no one really wants to pay for.”

“Avoid the common mistake of aiming to be the next Facebook. Achieve product-market fit by focusing on building one core feature better than the competition and make sure that feature solves a big pain point for your audience. Don’t get lost in creating a bunch of features off-the-bat.”

“Keep your first product extremely barebones. Get clear product validation from your target customer before you spend any time or money building a Minimum Viable Product (MVP). Start small. Invest more resources in product development as you generate enough operating income to cover your ongoing research and development expenses. Hold off on executing your product roadmap before you have enough consistent sales revenue to support that vision.”

As a fellow freelance content marketer myself who’s spent years building out content marketing strategies for my clients, I highly recommend Cody’s epic new online course and educational platform, Content Marketing School.

40. Vasil Azarov. start-business-advice-vasil-azarov-startup-socials

Vasil is a super connector for entrepreneurs. He’s the CEO of Startup Socials, a global community of entrepreneurs that connects and empowers professionals working in the startup ecosystem. He’s also the founder of Growth Marketing Conference, Silicon Valley’s largest digital and growth marketing event. Here’s his best business advice for aspiring entrepreneurs who want to start a business:

“We have an exciting tradition at Startup Socials. Every Friday we meet with entrepreneurs one-on-one and help them solve startup related challenges.”

“One of the most costly and painful mistakes that I see over and over again is hiring in marketing and sales too early. Things tend to go VERY wrong when a founder brings on board a senior sales or marketing person who is lacking entrepreneurial spirit and/or experience working in startups. Instead of hiring full-time, founders should seek out and consult with experienced marketers and sales veterans who work with startups on a daily basis for a fixed fee or company stock based on specific goals.”

“Ultimately, your need to become your startup’s best sales person and best marketer before hiring. "

And remember, the fact that you can recite all the business slang, blogging terms or industry jargon that’s pervasive within your niche, doesn’t automatically make you a good salesperson. Connect with your target customers and learn how to truly help them.

41. Sol Orwell. Start Business Advice from Sol Orwell on ryrob

Sol is an entrepreneur with over 15 years of experience, 6 companies and 8 figures generated from his businesses, including Examine.com, the original authority featuring independent analysis on supplements and nutrition. He now writes about entrepreneurship on SJO.com. Here’s Sol’s best business advice for first-time entrepreneurs:

“I have to go with: inaction. New entrepreneurs tend to overthink things that don’t really matter (logo, copy, etc.), but instead of validating their idea, they get lost in the weeds.”

“The advice is simple – just do it. Do a minimum version, talk to some friends, and see if they would be interested in it. If so, make a quick version, and go from there.”

42. Jen Kessler. Start Business Advice Jen Kessler of Bizzy on ryrob

Jen Kessler is the CEO and cofounder of Bizzy, a state-of-the-art marketing platform for eEommerce businesses. Jen studied business at Stanford and math at University of Pennsylvania. She’s worked at the forefront of bringing inventive predictive modeling to portfolio management across multiple industries, and is excited to be bringing that innovation to the marketing industry. Here’s her business advice for aspiring entrepreneurs who want to start a business:

“Stay balanced. As an entrepreneur, you need to be constantly processing new information, adjusting your plan, and making decisions.”

“If you are exhausted and 100% monopolized by work, you won’t have the perspective and insight that you need to guide your venture in the right direction. Sleeping, exercising, and having a life outside of work is critical for your endurance as a human information processor and decision maker.”

43. Guillame Decugis. Start Business Advice from Guillame Decugis of Scoop It on ryrob

An engineer turned-marketer, Guillaume, the Co-Founder and CEO of Scoop.it, has experimented a lot with content marketing and developed the lean content marketing methodology as a way to help marketers generate ROI with content. Here’s the business advice he shares with new entrepreneurs who want to start a business:

“In 15 years as an entrepreneur, I’ve made many mistakes and I’ve seen a lot of entrepreneurs do them too. My answer is two-part since these are equally as important.”

"Falling blindly in love with an idea. Entrepreneurship needs passion, but love can be blinding. Many entrepreneurs believe in their idea so much that they fail to validate it. They tend to dismiss negative feedback on their products or neglect collecting some. And they end up missing product/market fit. Overcoming that requires taking some distance with the idea and applying intellectual honesty. My advice is to talk to potential customers or users from day 1 and for every day after that: never stop collecting feedback. We’re now 25 people on the team at Scoop.it, but I still answer support tickets and take sales calls because there’s nothing as real and valuable than a direct conversation with a customer.”

"Thinking that ideas are more important than teams. I hear a lot of first-time entrepreneurs tell me ‘I have a great idea for an app; I just need to find a technical co-founder to code it.’ But successful startups iterate their original idea constantly based on market feedback. Sometimes they even radically pivot like Paypal or Slack. Only great teams can do that, so the execution is much more important than the original concept. And it’s easier to change the idea than it is to change the team.”

44. William Harris. How to Start a Business Advice WIlliam Harris on ryrob

William is the founder of Elumynt, a growth marketing agency and a contributor for Entrepreneur, FastCompany and TNW. For first-time entrepreneurs, here’s William’s best business advice:

“The most painful mistake I see most inexperienced entrepreneurs make is not delegating tasks effectively. I actually came from a nursing background where bad delegation meant someone could lose a limb–or worse, their life. The nurses that didn’t delegate would be busier, risking careless errors from trying to make up time by cutting corners. Business owners try to do the same thing.”

“I advise entrepreneurs who struggle with this problem to first get their tasks organized and written down. I like Asana for this. The tasks that they find themselves adding repeatedly are tasks that they should think about delegating. At the end of the month you need to send out invoices, add numbers to your analytics spreadsheet, etc. Find someone else to do that. The hours you save by outsourcing these types of tasks will help you focus on the things that only you can do–like plan the strategy and direction of the business.”

45. Chiara McPhee. Start a Business Advice with Chiara McPhee on ryrob

Chiara is the COO and co-founder of Bizzy, a state-of-the-art marketing platform for eCommerce businesses. She studied business at Stanford and Duke, and has a background in marketing and design. Here’s what Chiara has to say as far as business advice to entrepreneurs who want to start a business for the first time:

“Often I see first-time entrepreneurs struggle to organize and process feedback. When starting a company, you’ll get feedback from everyone: your early users, potential customers, investors, friends, and even your second cousin twice removed.”

“I’ve found it incredibly helpful to have a framework in place to systematically collect, prioritize, and implement product features based on customer feedback–both from customers you have, and the customers you want!”

46. Bram Kanstein. Start Business Advice from Bram Kanstein on ryrob

Bram Kanstein is an Amsterdam-based entrepreneur and co-founder of We Are Off The Record, a digital growth agency for startups. Bram also made Startup Stash, a curated directory of 400 resources and tools to help you build your Startup that has helped more than 300k+ entrepreneurs from around the world. Here’s the best business advice Bram has to impart with entrepreneurs who want to start a business for the first time:

“I’ve discovered early on that building long-term value is more important than making short-term money. Sure, you can earn quick cash with some hustle but that won’t help you win in the long run.”

“I see a lot of people starting a business without thinking about the long-term value it can bring them. One of the things me and my business partner decided on when starting our digital growth agency We Are Off The Record, was that we wanted to build value with people and make sure that we’re able to call everyone we now work with, in 5 years and still have a good relationship. I haven’t won at the game of business yet, but I know that building a long-term network is the most valuable thing you can do.”

47. Silas Moser. start-business-advice-from-silas-moser-of-chasing-foxes

Silas and his wife Grace are the voices behind the wildly popular lifestyle, travel and personal finance blog, Chasing Foxes where they teach thousands of monthly readers how to live their best lives. Check out how they recently made over $3,000 in a month working from home. Here’s the business advice Silas has to share with first-time entrepreneurs who want to start a business of their own:

“Once when I was working at a young startup, I made a suggestion at a business meeting. It fell completely flat, but three minutes later, one of the company’s investors walked through the door and made the exact same recommendation word for word. All of the management lit up, eager to express their approval and that they were on board.”

“Shutting people down because of their position within the company doesn’t express value to them. My suggestion to young entrepreneurs is to treat people well and stay humble, you never know where you could learn something.”

48. Alyce Johnson. start-business-advice-from-alyce-johnson-of-newstability-on-ryrob

Alyce is the founder of New Stability, a site that teaches new freelancers how to grow a profitable service-based business. She’s also the host of the Freelance FAQ Podcast. I asked her to share with me the biggest mistake new freelancers make (and related business advice) when they start their own freelancing business:

“The most common mistake new freelancers make is not having a business strategy. Many freelancers start their businesses without thinking of the long-term growth their business needs to achieve. This often results on a broad service offering that could potentially be targeting the wrong market.”

“Successful freelancers are specialists in one particular service and not generalists with a broad offering. Specializing in one service area allows freelancers to build their expertise but can also understand their ideal clients. Being a specialist freelancer gives clients confidence that you are a professional in your field.”

49. Rhett Power.

Start Business Advice from Rhett Power on ryrob

Rhett is an entrepreneur, speaker, consultant and author of the new book, The Entrepreneur’s Book of Actions. He’s been featured on Inc, Fortune, CNN Money and more for his work in the world of business. Here’s his business advice for aspiring entrepreneurs who want to start a business of their own:

“In my first business, we spent the first three years working 8 days a week dans the business (and not sur it). We weren’t making any progress and in fact we had thoughts of calling it quits. We got a lucky break when a national retailer saw and fell in love with one of our products. That was our saving grace.”

“It forced us to take a step back and take time to think about how we were going to deliver that product on a massive scale. I think many new entrepreneurs spend way too much time working dans their businesses and not enough time working sur their businesses. If you want to grow, then you have to carve out time to think strategically and think about the big picture, which is difficult to do when you’re first starting.”

50. Matt Feldman. Start-Business-Advice-with-Matt-Feldman-of-Case-Escape-on-ryrob

Matt is the CEO and co-founder of Case Escape. After receiving his MBA from Chapman University at age 23, Matt started his first business in California (which we started together back in 2013) and has since grown it into a worldwide business with over 100 clients and counting. Case Escape was founded with the goal of helping 1,000 entrepreneurs start their own phone case business. Here’s his best business advice for first-time entrepreneurs who want to start a business of their own:

“Many times, I see first-time entrepreneurs start their businesses without really understanding the total scope of work that’s going to be required. This could relate to the overall investment that’s necessary, the detail in your plan of action, or most importantly, personal capabilities and time.”

“While entrepreneurship is a continuous learning process, there still needs to be a solid foundation in order to grow the company. The amount of money you initially invest may not even be a fraction of the total amount needed, when accounting for mistakes and unforeseen events along the way. It’s difficult to balance a lean environment with needing the online business tools to truly succeed. You don’t want to find yourself in a bind where you can’t hire the talent necessary to complete task the right way, and you definitely will not have the time to learn everything yourself.”

“My advice is to plan for a solid buffer with your cash flow, create checks and balances to keep that plan in line, and surround yourself with individuals that will free up your time and resources.”

51. Bryan Teare.

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Bryan is a coach and the host of The Quarter Life Comeback Podcast, where he empowers millennials to become the heroes of their own life’s journey. Here’s his business advice to first-time entrepreneurs who want to start a business:

“After quitting my own corporate job two years ago with no plan B, as well as from interviewing several guests about this topic on The Quarter Life Comeback Podcast, I believe that one of the biggest mistakes people make when starting a business is thinking that it’s going to be a kind of golden ticket to creating the life that they want.”

“This often stems from intense unhappiness in their current work situation, as it did for me. However, simply quitting to pursue your own thing causes a lot of stress (not to mention more intense unhappiness) if you’re starting from scratch.”

“These days, I advise young entrepreneurs to see their current employer as an investor in their own business, while they grow their business on the side. One of my guests mentioned that a day job doesn’t need to be seen as a bad thing as long as it helps you develop the skills, capital and/or network you’ll need when you do decide to go out on your own. So, learn to see and appreciate the emploi as a means to an end.”

“Finally, another crucial mistake I learned from a previous blog I ran is to get REALLY clear on who you’re speaking to and what you’re speaking about before you get started. If you try speaking to everyone, you’ll end up speaking to no one. And don’t be afraid of being too niche. If you’re 1 in a million, there’s still 7000 other people just like you in the world.”

52. Jim Fowler. Start Business Advice with Jim Fowler on ryrob

Jim is the Founder and CEO of Owler, a crowdsourced competitive intelligence platform. Prior to Owler, Jim founded Jigsaw in 2003 and was CEO until it was acquired by Salesforce in 2010 for $175 million. Before his career in technology, Jim was owner and operator of Lookout Pass, a ski resort in Idaho, and served in the U.S. Navy as a diving and salvage officer. He’s seriously the man. Here’s Jim’s business advice to first-time entrepreneur who want to start a business:

“The number one problem that most entrepreneurs make is being overly optimistic, which often leads to them running out of cash or being cash strapped. Money problems can be seen from a mile away.”

“Entrepreneurs have to be optimistic realists, which allows them to make tough choices ahead of any cash problems. I learned this as a young entrepreneur when running a small ski lodge in Idaho. Overly optimistic, I ran my business based on the best case scenario, and in turn lived in constant and mortal fear of missing payroll or delaying payments to vendors. I’ve since learned to operate with optimistic realism. And have run subsequent organizations by the metrics with clear guard rails in place.”

53. Nick Grant. Start a Business Advice with Nick Grant on ryrob

Nick is the Co-Founder and Chief Revenue Officer of Killer Infographics, a Seattle-based leader in visual communications and the design of infographics, motion graphics, and interactive infographics. Here’s the business advice Nick has to share with new entrepreneurs who want to start a business of their own:

“One of the most painful mistakes I see way too frequently is when entrepreneurs underestimate the importance of a robust marketing and sales strategy for their fledgling business.”

“Many new CEOs are hyper-focused on making their MVP, but they don’t really have a long-term vision for how to make their companies profitable. I would recommend designating marketing and sales as a day-one priority. This will help your business earn fans before the MVP ships and ensures that what you create is truly something that a customer will want to pay for.”

54. Austin Belcak. Best Business Advice Austin Belcak

Austin is an entrepreneur, author and the founder of Cultivated Culture, where he teaches millennials how to land their dream jobs, skyrocket their salaries and work 100% remote jobs in a matter of months. Here’s his best business advice for first-time entrepreneurs who want to find a side hustle idea:

“My best piece of advice is to focus on taking small steps and being consistent. It’s going to take time and it’s going to take work, you can’t start a successful side business overnight. With that in mind, you should start by doing three things.”

“First, come up with a tangible, overarching goal. This could be something like landing 5 clients at an average of $1,000/month per client in the next 6 months or building an email list of 1,000 subscribers, launching a course and selling at least 50 copies in the next 8 months.”

“Second, take time every night to write down a goal for the next day that will take you one step closer to your greater goal.”

“Then third, block off 1 hour every day to accomplish that goal. If you complete your goal in the first 30 minutes, use the next 30 to start on the next step that brings you even closer to your bigger picture goal.”

“That’s the easy part. The tough part, and the part that will make or break your success, is being disciplined and repeating these steps at least 5 or 6 days each week. If you can stay consistent, the results will add up and you’ll surprised at how quickly you’ll progress.”

To add to what Austin said, creating a regimented schedule of exactly when you’ll be working on your side business can help you stay in the clear with your day job and avoid making costly mistakes that could get you fired (or sued).

55. Josh Kraus. Start-Business-Advice-from-Josh-Kraus-Freelancer

Josh Kraus is a Chicago-born, Denver-based writer and mediocre autobiographist who likes to make things. When he’s not writing, he attends to his t-shirt business, Bird Fur. Find him at joshkra.us and birdfurtees.com. As a freelance writer by trade, I asked Josh to tailor his success tip to freelancers specifically. Here’s his best business advice for new freelancers:

“The most painful mistake I see new freelancers make is taking jobs at content mills, or other jobs with content mill prices, and get stuck doing those jobs long after they should have left.”

“It’s okay to take a job writing blog posts for 1 cent a word in order to build a portfolio, but once you’ve got a few good pieces from it, for the love of god get out! Use them to help you further your career, don’t let them use you.”

Learning how to write a kick-ass freelance proposal will teach you a lot about positioning your value, highlighting your strengths and selling yourself as a premium service-provider to your clients.

56. Chris Winfield. start-business-advice-with-chris-winfield

Chris is an entrepreneur, writer and coach based in NYC. He writes about productivity, finding happiness and creating a lifestyle you’ll love for publications like Inc, Entrepreneur and Time. Here’s his business advice for first-time entrepreneurs who want to start a business of their own:

“The biggest mistake first-time entrepreneurs tend to make is not asking for help OR not asking for the right help from the right people. "

“And a close second is not following up and nurturing those relationships when they do ask for help. There’s something that Tony Robbins always says about the importance of ‘standing on the shoulders of other giants’ and I think this is such an important thing for people to keep in mind.”

“Pretty much anything you are going to go through, someone else has already gone through. Pretty much any feeling you are going to have, someone else has already had. Any obstacle, any roadblock, ANYTHING! Someone has come up against them and figured out a way to get around them. Tap into that. Whether it’s reading a book, reaching out or shadowing someone, get help and then do it better.”

57. Bill Reichert. start-business-advice-with-bill-reichert

Bill has over 20 years of experience as an entrepreneur and operating executive. Since joining Garage Technology Ventures in 1998, Bill has worked with his partner, Guy Kawasaki to focus on investing in early-stage information technology and materials science companies. Here’s Bill’s best business advice for young entrepreneurs who want to start a business for the first time:

“One of the biggest mistakes entrepreneurs tend to make when raising capital is listening to investors. "

“When investors tell you why they don’t like your pitch, they’re almost always lying. They’ll usually tell you that you’re too early, or you need more traction, or you need too much money, or you need too little money.”

"Mais if they really thought you had something brilliant, they wouldn’t let you out of their sight. They’re simply offering an excuse for not liking your company. Don’t walk away thinking that the problem is that you just aren’t a fit. You need to find out what’s really wrong with your story. Don’t count on investors to tell you. Get a few good, savvy mentors or advisors to tell you the truth.”

58. Oleg Shchegolev. Best Business Advice Oleg SEM Rush

Oleg is the co-founder and CEO of SEMrush, an all-in-one marketing toolkit for digital marketers. Oleg has grown SEMrush to 400 employees in four offices around the world and in 2016 they celebrated 1 million users (!!!) with clients in more than 100 countries. Here’s Oleg’s best business advice for first-time entrepreneurs looking to start a business of their own:

“First-time entrepreneurs pay too much attention to what other companies are doing without thinking for themselves.”

“Every company is unique and has an entirely different DNA. A particular strategy may not work for your company, but that doesn’t mean that it won’t work for mine and vice versa. My piece of advice is that you should always ask yourself: Why didn’t that strategy didn’t work for them, and will it work for me?”

“What is the difference between our companies? Why did that strategy bring them difference results when it will never deliver the same for us? What is the difference in our DNA?”

59. Tomas Laurinavicius. best-business-advice-tomas-laurinavicius

Tomas is a lifestyle entrepreneur and blogger from Lithuania. He writes about habits, lifestyle design and entrepreneurship. Right now, he’s traveling the world with a mission to empower 1 million people to change their lifestyle for good. Here’s Tomas’ best business advice for aspiring entrepreneurs wanting to start a business today:

“First, let yourself wander. Try new things, meet people outside of your comfort zone and travel.”

“It will help you design your personal MBA which will teach you more than any formal setting out there. Learn to read people, master the art of communication and become comfortable with being uncomfortable. Once you figure out what drives you, use that power to help people.”

60. Eric Siu. Business Advice from Eric Siu

Eric Siu is the CEO of digital marketing agency Single Grain, which has helped venture-backed startups and Fortune 500 companies grow their revenues. He’s also the founder of the marketing podcast, Growth Everywhere and does a daily podcast called Marketing School with Neil Patel. Here’s Eric’s best business advice for getting started today:

“For any business owner it is crucial to define processes behind every goal and KPI. Success is the continued refinement of these processes until results start to show.”

“Entrepreneurship requires continued learning and if you’re not constantly learning and testing new things, then eventually your competitors will take the lead. The trick is to quickly access new tactics and incorporate those that work to enhance your business goals.”

“Networking is the other main thing I see many new entrepreneur ignoring. Talking to the right person can be 100x more beneficial than some course or tactic alone.”

61. Jan Lukacs. Business Advice Jan Lukacs from Paymo

Jan is the CEO at Paymo, an online project management solution for small businesses looking to take away the pain of planning, scheduling, task management, time tracking, and invoicing. When asked to share his best business advice for new entrepreneurs, Jan shares:

“Focus all your energy toward one big objective. Try to become a laser, avoid being a stroboscope.”

“As an entrepreneur, your customers and your team rely on you to deliver. Try to harness your team’s energy towards your vision and do everything you can to avoid being distracted. A lot of businesses fail once the vision becomes blurry.”

What business advice would you like to add?

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If so, please share their name with us in the comments below in the name of helping others start a business that’s positioned for success.

Otherwise, I’d love to hear which piece of business advice cut deepest for you.