Mettre la main sur le meilleurs trucs et conseils de blogging peut faire toute la différence dans le monde lorsque vous démarrez un blog ou essayez de porter votre blog existant vers de nouveaux sommets.

Je devrais le savoir. J'ai appris par moi-même à quel point il peut être difficile de décider sur quoi se concentrer en tant que blogueur. C’est là que le droit trucs et conseils de blogging (des blogueurs les plus connus au monde) entre en jeu ici aujourd'hui.

Améliorer vos compétences en rédaction de blog? Construire un média social après? Publication d'invité? La mise en réseau? Commentant? Vous republiez votre contenu sur Medium? Répondre aux questions sur Quora? Tester des moyens de gagner de l'argent avec votre blog?

Il y a tellement de conseils et de conseils sur les blogs qui circulent sur ce que vous devrait faire, qu'il est facile de se laisser submerger et de ne rien faire du tout.

La bonne nouvelle est qu'il existe de nombreuses façons simples et pratiques de développer votre blog avec succès. Mais rappelez-vous que vous ne devriez pas essayer de tout faire en même temps, surtout quand il s'agit de générer du trafic et d'apprendre à promouvoir sur votre blog. Dans ce guide complet des meilleurs conseils de blogs, j'ai rassemblé les 40 meilleurs blogueurs du monde pour partager leur point de vue sur ce sur quoi vous devriez concentrer vos efforts de blogage aujourd'hui.

Pour vous assurer que ce guide est exploitable (plutôt que écrasant), j'ai organisé tous ces conseils et astuces de blogging dans des sections distinctes couvrant le parcours de blogging – et je vous ai donné un résumé rapide en haut de chaque section… afin que vous puissiez lire suivez les conseils et passez directement aux étapes concrètes que vous devez prendre pour développer votre blog.

40 trucs et conseils de blogueurs des meilleurs blogueurs pour 2020

  1. Trucs et conseils sur les blogs Partie 1: Lancement de votre blog
  2. Trucs et conseils de blogging Partie 2: Obtenir plus de lecteurs et d'abonnés
  3. Trucs et conseils sur les blogs Partie 3: Gagner de l'argent réel à partir de votre blog
  4. Trucs et conseils sur les blogs Partie 4: Tirer parti d'outils et de techniques puissants

Divulgation: Veuillez noter que certains des liens ci-dessous sont des liens d'affiliation et, sans frais supplémentaires pour vous, je gagnerai une commission. Sachez que je ne recommande que les produits et services que j'ai personnellement utilisés et que je soutiens. Lorsque vous utilisez l'un de mes liens d'affiliation, la société me dédommage, ce qui m'aide à gérer ce blog et à garder tout mon contenu détaillé gratuitement pour les lecteurs (comme vous).

Commençons par détailler nos meilleurs trucs et conseils de blogs, section par section.


Trucs et conseils sur les blogs Partie 1: Lancement de votre blog

N'attendez pas, commencez dès maintenant. C'est de loin le plus souvent récité parmi les conseils et les conseils de blogueur que presque tous les meilleurs blogueurs du monde entier doivent partager avec nous aujourd'hui (pour une bonne raison).

Et cela est parfaitement logique. Il est facile de se donner l'excuse d'attendre le moment parfait pour démarrez votre blog ou continuez à repousser cette date de lancement jusqu'à ce que vous puissiez apprendre tout ce que vous devez savoir sur les blogs. "Ça n'a aucun sens de commencer jusqu'à ce que je puisse faire les choses comme il faut …"

Mais voici la vérité – vous ne serez jamais ressentir complètement prêt à démarrer.

Ce n'est qu'en prenant des mesures et en commençant dès maintenant (quelle que soit la taille de vos premières étapes), que vous verrez les avantages de combien votre travail peut être rentable au fur et à mesure qu'il s'accumule au fil des jours, des semaines, des mois et années.

Afin d'atteindre votre objectif ultime de créer un blog rentable, vous devez tenir compte de ces conseils de blogging fondamentaux. Donc, si vous ne l'avez pas encore lancé, lancez votre blog dès aujourd'hui. Il y aura des inconnues pour en savoir plus, mais ça va.

Découvrez le type de contenu que vous pouvez offrir à un public avec lequel vous êtes personnellement connecté, commencez et continuez à prendre des mesures cohérentes pour faire avancer votre blog chaque jour.

Vous voulez démarrer votre blog (de la bonne façon)?

Consultez mon guide ultime Comment démarrer un blog (sur le côté).


Maintenant, plongeons-nous dans notre première section d'astuces et de conseils sur les blogs, axée sur la phase de lancement.

1. «Définissez des attentes réalistes, construisez des habitudes intelligentes qui atteignent vos objectifs et adoptez une mentalité d'expérimentation.» – Ryan Robinson (c'est moi! 👋)

Les meilleurs trucs et conseils de Ryan Robinson sur le blog

Il existe de nombreuses raisons pour lesquelles les gens se lancent dans les blogs. Mais si la création d'une entreprise réelle et durable autour de votre blog est un objectif que vous espérez atteindre un jour, alors il est important d'avoir l'espoir réaliste qu'il faut le plus souvent plusieurs mois (voire 1 à 2 ans) pour commencer à générer plus de 1 000 $ / mo en revenus de blog – si c'est la première fois que vous lancez un blog. Il est également utile d'avoir un plan d'affaires de blog clair.

Ici, sur mon blog, j'atteins maintenant plus de 500 000 lecteurs mensuels et je génère bien des revenus à six chiffres. Mais il m'a fallu près de 6 ans de travail acharné et de me présenter tous les jours avec un emploi à temps plein pour arriver à ce point.

Mes conseils et conseils de blogging les plus percutants que je puisse vous proposer sont de créer des habitudes qui vous préparent au succès.

Un exemple d'une habitude réussie que la plupart des grands blogueurs partagent en commun est que nous créons des blocs de temps réguliers et récurrents sur nos calendriers pour consacrer à des activités clés telles que l'écriture, la recherche, la publication et la promotion de notre contenu. Si vous ne bloquez pas physiquement au moins quelques heures pour travailler sur votre blog chaque semaine, que ce soit le matin avant votre travail de jour ou le soir après avoir mis vos enfants au lit, vous ne progresserez pas assez rapidement pour rester engagé sur le long terme.

Et même encore, tout ce qui concerne les blogs aujourd'hui est en constante évolution. Des mises à jour de l'algorithme de recherche Google aux politiques Facebook en constante évolution, à l'émergence de nouveaux réseaux sociaux, etc., vous aurez besoin d'une volonté d'adapter et d'expérimenter régulièrement votre blog. J'apprends toujours de nouvelles choses chaque jour, qu'il s'agisse d'améliorer ma capacité à générer du trafic vers mon blog à partir de nouvelles sources, à mieux écrire des articles de blog qui aident mes lecteurs ou à découvrir de nouvelles façons de gagner de l'argent en bloguant… Je réinvente toujours mon blog pour le mieux.

2. "Préparez-vous à faire de gros sacrifices et à consacrer beaucoup de temps à donner à votre blog une véritable signification." Michelle Schroeder, Donner un sens aux centimes

Les conseils de Michelle Schroeder sur les blogs aux nouveaux blogueurs

Quand j'ai demandé à Michelle de partager avec moi son plus gros conseil de blogueur sur un récent épisode de mon podcast sur la façon dont elle gagne régulièrement plus de 100 000 $ / mois sur son blog, elle a fait écho à des sentiments similaires en ce qui concerne la quantité de travail investie amener son blog là où il est aujourd'hui. Quand il s'agit de sacrifier du temps pour développer son blog, voici les meilleurs trucs et conseils de Michelle:

"Le plus gros sacrifice que j'ai dû faire au fil des ans a certainement été d'utiliser presque tout mon temps pour mon blog, surtout au début. Au début, je passais de 20 à 40 heures par semaine sur mon blog, alors que ce n'était qu'un passe-temps, pas même une véritable cohue. Quand cela est devenu une véritable agitation, je passais 40 heures par semaine dessus. »

«Finalement, lorsque j'ai quitté pour la première fois mon travail de jour pour bloguer à plein temps, je passais de 40 à 100 heures par semaine à travailler dur pour obtenir plus de traction. Maintenant, j'essaie de limiter mon travail à un peu moins de 40 heures par semaine, mais j'y consacre parfois encore 100 heures par semaine. "

3. «Traitez votre blog comme un produit ou une marque. Comment pouvez-vous vous démarquer de la foule? » – Brian Dean, Backlinko

Conseils et astuces pour les blogs de Brian Dean de Backlinko

Brian et moi nous sommes récemment assis pour discuter de mon podcast sur la façon dont les blogs (et le référencement) ont changé au cours de cette année. Et tandis que nous nous sommes lancés dans toutes sortes d'astuces et de conseils sur les blogs tactiques sur ce qu'il faut pour créer un contenu de blog de premier ordre, il a également zoomé pour parler à un niveau beaucoup plus élevé sur la façon de se démarquer d'une mer de concurrents bloguant également sur le même sujet. sujets que vous êtes. Voici ce que Brian avait à partager:

"La première chose sur laquelle je me concentrerais lors du lancement d'un blog, c'est le positionnement. Si vous vous lancez dans la tactique sans clouer cette partie, ce sera une énorme lutte à l'avenir. Regardez votre blog comme un produit ou une marque. Qu'est-ce qui va rendre votre blog différent de ce qui existe déjà?"

"Si vous lancez un blog de fitness, pourquoi quelqu'un lirait-il votre blog de fitness? Peut-être que vous enseignez aux mamans. Peut-être que vous enseignez aux fondateurs de SaaS. Peut-être que vous apprenez aux gens qui sont construits, comment devenir plus construits. Ou peut-être que vous apprenez à des gens qui étaient forts, comment se remettre en forme. Le fait est que vous voulez avoir un positionnement unique qui vous aide à vous démarquer. Ensuite, vous pouvez créer un contenu incroyable et le sauvegarder. "

4. «Consacrez le début de la journée à votre blog.» – Pat Flynn, Revenu passif intelligent

Les meilleurs conseils de Pat Flynn pour les blogs à partager avec les nouveaux blogueurs cette année

Dans l'un de mes premiers épisodes de podcast, Pat et moi avons vraiment plongé dans ce qui l'a aidé à développer son blog, Smart Passive Income, à des niveaux de revenus impressionnants à six chiffres (mensuels) grâce à une combinaison de tout, des cours de blogging aux parrainages de podcasts. , livres de blogs, programmes d'affiliation, produits SaaS, produits physiques et autres moyens éprouvés de gagner de l'argent en bloguant.

Ses trucs et conseils de blogging les plus utiles? Travailler sur son blog tôt le matin et se donner les meilleures heures de sa journée. Voici ce qu'il dit:

«Les étirements s'additionnent. Si possible, je vous recommande de vous consacrer du temps le matin, avant de faire autre chose, avant de donner votre temps à quelqu'un d'autre et à ses rêves qu'il construit – donnez-le-vous d'abord. Cela ressemble à une astuce de finances personnelles dont beaucoup de gens ont peut-être déjà entendu parler: payez-vous d'abord. »

«Ce que la plupart des gens essaient de faire, c'est de sonner l'alarme quand ils doivent aller travailler, puis ils travaillent, et ils rentrent à la maison, ils doivent passer du temps avec la famille, puis la famille se couche , et puis vous avez trente minutes ou une heure à la fin de la journée pour travailler sur votre truc. Mais vous êtes déjà épuisé. Vous avez déjà utilisé votre think tank. Il n'y a tout simplement pas de bonnes décisions à prendre. »

«Mais vous pouvez le retourner, vous réveiller un peu plus tôt et vous consacrer cette première heure. Je me réveille à 4h30 du matin et je lis toujours, médite et je fais mon travail le plus crucial avant que les enfants ne se lèvent. Et c'est la production la plus folle que j'ai jamais eue dans ma vie. Même si c'est une demi-heure, consacrez-vous cette première partie de la journée à vous-même. »

5. "Découvrez ce que vous représentez personnellement et sautez directement. Vous pouvez affiner votre voix au fur et à mesure." – Gaby Dalkin, Qu'est-ce que Gaby Cooking

Gaby Dalkin's Blogging Tips and Advice for Aspiring Food Bloggers

Gaby Dalkin a l'un des voyages de blogs les plus amusants que j'ai pu suivre au fil des ans (et en parler) sur mon podcast. Autrefois chef personnel de la chanteuse Jessica Simpson, Gaby a commencé à bloguer sur la nourriture du côté de son travail de chef personnel et a lentement amassé un public fidèle ou des lecteurs qui se sont mis à l'écoute de ses recettes et de ses incroyables photographies. Plus récemment, elle a publié plusieurs livres, lancé plusieurs gammes de produits avec Williams Sonoma et plus encore.

Voici les meilleurs conseils de blogging que Gaby doit partager pour ceux qui veulent suivre ses traces cette année:

«Je ne l'ai pas fait pendant les trois premières années, et j'aurais vraiment aimé le faire. Découvrez ce que vous représentez, quel message vous souhaitez partager, ce que vous voulez que votre histoire soit. Assurez-vous qu'il est authentique, puis foncez."

«Je trouve que beaucoup de gens ont peur de créer un blog ou quoi que ce soit qu'ils essaient de faire, et je pense qu'il y a quelque chose à dire à propos de sauter la tête la première et de comprendre ce qu'est votre voix, et vous grandirez et vous développerez le long du chemin. Mais vous devez commencer quelque part. "

6. "Même si vous n'avez aucun abonné aujourd'hui, commencez avec les gens que vous connaissez, apprenez d'eux et évoluez à partir de là." – Chris Guillebeau, Auteur à succès de Le démarrage à 100 $ et Side Hustle

Les conseils et astuces de Chris Guillebeau pour développer son audience

J'ai récemment eu le plaisir de m'asseoir avec ce blogueur prolifique et auteur à plusieurs best-sellers pour parler de la façon dont il a utilisé le véhicule de la cohue pour développer sa carrière d'écrivain (et son blog) en ce qui est devenu une marque personnelle très puissante et lucrative qui le maintient réservé solide avec un travail significatif, toute l'année. Lorsqu'on lui a demandé quels étaient les meilleurs conseils et conseils de blogueur qu'il donnerait, voici ce que Chris avait à partager:

«Aucun plan ne survit au contact avec le champ de bataille. Vous avez cette grande vision – peut-être avez-vous même travaillé dessus pendant longtemps, puis vous l'avez éteinte, et cela va probablement changer. Vous allez recevoir des commentaires auxquels vous ne vous attendiez pas, vous allez voir une réponse à laquelle vous ne vous attendiez pas, elle pourrait être positive, elle pourrait être négative, ou peut-être les deux à la fois. "

Même si vous n'avez aucun abonné aujourd'hui, voici ce que je dirais: vous avez encore des gens dans votre vie. Presque tout le monde a un compte Facebook, des amis, des gens avec qui vous êtes allé à l'école. Tout le monde a des contacts et des contacts au deuxième degré. Commencez à toucher ces personnes lorsque vous lancez votre blog pour la première fois. Ne pas lancer ou vendre, mais dire: "Hé, je fais ce truc. Voulez-vous le vérifier? Connaissez-vous quelqu'un pour qui ce serait bon? » Et c'est exactement comme cela que j'ai commencé à travailler sur mon premier livre, The Art of Non-Conformity, qui est également devenu la base de mon blog. Commencez avec qui vous connaissez et essayez de grandir à partir de là. Concentrez-vous sur le message central et ne vous laissez pas distraire, mais soyez ouvert à l'évolution au fur et à mesure. »

7. "Demandez-vous ce que vous avez de valeur que vous pouvez apporter au monde grâce à votre blog." – Rob Palmer, Premier blogueur au monde

Le premier blogueur de Rob Palmer World partage ses meilleurs conseils et astuces

Beaucoup de choses ont changé au cours des 25 ans d'histoire des blogs depuis que Rob a écrit quel est (sans doute) le premier billet de blog public à avoir été publié sur Internet en 1993. Une chose qu'il dit est toujours vraie? L'immense pouvoir de créer du contenu unique et utile pour vos lecteurs.

Lorsqu'on lui a demandé de partager ses meilleurs conseils de blog, voici ce que Rob avait à dire:

«L'essentiel pour faire sensation dans la niche de votre blog, c'est d'avoir un contenu de très haute qualité. Vous devez avoir votre propre point de vue. Vous devez comprendre ce que vous avez à offrir – ce qui vous rend unique. Qu'avez-vous de valeur à apporter au monde? Une fois que vous avez compris cela, vous pouvez fournir du contenu et des produits de qualité à votre public. "

"Google est toujours à la recherche du meilleur contenu pour une requête particulière. C'est la même chose avec les médias sociaux: c'est l'excellent contenu qui est partagé. Il y a peut-être dix ans, vous pourriez faire semblant, vous pourriez avoir un produit douteux et vous pourriez toujours gagner de l'argent… mais je ne pense pas que ce soit facile à faire aujourd'hui. Il vaut mieux donner quelque chose de vraiment utile à votre public et bâtir une relation significative avec votre communauté. "

8. "Vos premiers articles de blog ne seront pas parfaits, mais vous devez commencer quelque part et évoluer à partir de là." – Shane Barker, ShaneBarker.com

Les meilleurs conseils de blogging de Shane Barker pour les blogueurs aujourd'hui

Shane est l'un des consultants en marketing numérique les mieux établis que j'ai appris à connaître au cours des dernières années. Il a travaillé avec des clients comme Inc Magazine, Forbes, Social Media Examiner, CreativeLive et plus encore – pour créer un contenu convaincant qui génère du trafic et augmente les revenus de leurs marques.

Il est également un pro lorsqu'il s'agit de développer son propre blog qui atteint des centaines de milliers de lecteurs mensuels. Voici ce que Shane a dû partager lorsqu'on lui a demandé quels étaient ses meilleurs trucs et conseils de blogueur:

«Le principal moyen d'obtenir mes prospects est le marketing entrant. Nous avons investi dans du contenu il y a sept ou huit ans, et j'ai toujours ce billet de blog original que j'avais écrit à l'époque. C'est un morceau absolu de doo-doo, c'était terrible! Je le montre en fait à mes étudiants de l'UCLA. Je dis, regardez ce billet de blog, et ils me diront que c'est terrible, mais je répondrai… la différence est que j'ai commencé. "

"Et c'est ce que la plupart des gens ne font pas. Ils disent, je ne veux pas faire de vidéo parce que je pourrais paraître bizarre. Eh bien, je peux vous promettre que votre première vidéo va être terrible, et votre premier article de blog ne sera pas génial non plus… mais il vous suffit de le faire. Tu dois commencer quelque part. Nous avons investi dans le marketing de contenu et nous en sommes maintenant à un point où nous obtenons quotidiennement une grande quantité de trafic et un bon nombre de prospects de mon site Web. "

9. "Ne suivez pas aveuglément les astuces et les conseils que vous entendez sur les blogs. Si quelque chose qui vous est dit est en conflit avec ce qui est important pour vous, respectez vos propres convictions. " – Anna Vital, Adioma

Anna Vital's Best Blogging Advice for Designers

Avant qu'Anna ne lance son outil de conception infographique, Adioma, elle est devenue célèbre en tant que designer et blogueuse qui a conçu certaines des infographies les plus virales jamais partagées dans les espaces de démarrage technologique et de capital-risque.

De la documentation visuelle des voyages fondateurs de personnes comme Elon Musk, Mark Zuckerberg et Jeff Bezos, à l'atterrissage de projets rémunérés faisant du travail de conception avec des marques comme Google, Legal Zoom et Cisco, Anna a appris une ou deux choses sur la façon d'utiliser son blog comme plate-forme pour créer une entreprise. Voici ses meilleurs trucs et conseils sur les blogs:

"Ne vous inquiétez pas de la mise en œuvre de tous les conseils de blogging et des conseils que vous entendez. J'ai lu trop de blogs, j'ai beaucoup de conseils sur la façon dont je devrait faites quelque chose… mais au bout du compte, c'est votre passion, votre personnalité, qui déterminent ce que vous allez faire. Si certains de ces conseils sur les blogs entrent en conflit avec ce qui est important pour vous, vous ne pourrez pas utiliser toute cette passion pour faire avancer votre projet."

«Par exemple, un conseil que j'ai reçu pour ma startup était de ne pas se soucier de l'apparence de mon produit, juste de s'assurer qu'il fonctionne. Mais pour nous, nous sommes un outil de conception graphique et d'infographie, il est donc tout à fait logique de le rendre aussi beau que possible. La beauté me conduit. C’est ce que j’aime. J'adore regarder quelque chose de beau et j'aime faire de belles choses. Donc, même si pour de nombreuses autres startups, ce conseil pourrait être tout à fait correct, pour nous, faire de belles choses était un must – et c'est ce qui nous anime. "

dix. "Découvrez ce qui vous distingue vraiment des autres blogueurs de votre créneau." – Selena Taylor, Retrouvez-nous perdus

Selena Taylor de Find Us Lost partage ses astuces et ses conseils de blogueur

Selena et son mari Jacob, le duo qui a lancé le blog de voyage et le compte Instagram, Find Us Lost, ont rassemblé plus de 175000 personnes à l'écoute de leurs voyages réguliers (et guides de planification) alors qu'ils sillonnent le monde.

Depuis le lancement de leur blog de voyage il y a quelques années à peine, ce couple a utilisé ses compétences pour réserver des voyages sponsorisés avec des marques de voyage de renommée mondiale et monétise son public de manière gagnant-gagnant grâce à des partenariats d'affiliation et à la vente de leurs préréglages de retouche photo. Lorsqu'on lui a demandé de partager ses meilleurs conseils de blogueur, Selena a déclaré:

"Plus tôt vous comprendrez ce qui vous distingue, plus vous réussirez dans ce que vous bloguez ou publiez. Beaucoup de gens ont tendance à se sentir très dépassés par la concurrence qui existe déjà – et je ressens toujours cette pression chaque jour. Mais dès que je m'y retrouve, ça me fait vraiment reculer. Il s'agit donc de m'assurer que je garde à l'esprit ce qui nous rend uniques et quel est notre contenu spécial. "

«Quiconque vient de commencer a juste à se poser la même question: dans combien de temps puis-je savoir exactement qui je suis et qui je veux représenter avec cette marque? Une fois que vous aurez établi cela et que vous aurez ouvert la voie, les gens commenceront à le voir. "

11. "Vous n'avez pas besoin de réinventer la roue, d'apprendre comment d'autres ont réussi et d'appliquer ces leçons à votre propre créneau." – Grace et Silas Moser, Chasing Foxes

Grace et Silas Moser Chasing Foxes Blogging Advice for Pinterest Bloggers

Une autre équipe de mari et femme, Grace et Silas Moser derrière Chasing Foxes, est passée de la création de son blog du côté des emplois à temps plein à plus de 2 millions mensuel lecteurs et bien plus de 20 000 $ de revenus au cours de leurs mois de pointe, principalement en puisant dans le vaste public qui passe des heures sur Pinterest chaque jour.

Lorsqu'on leur a demandé de partager leurs meilleurs conseils et conseils sur les blogs, voici ce qu'ils avaient à dire:

Grace partage: «Créez plusieurs articles de blog avant de lancer. Nous en avons créé une quarantaine et les avons publiées sur notre blog lors de son lancement. Si vous voulez vous lancer tout de suite et avoir beaucoup de téléspectateurs dès le départ, il est très important de créer ce contenu à l'avance pour les garder engagés. "

"Je mettrais certainement le travail avant de lancer, afin que lorsque vous lancez et que votre blog soit en ligne, vous vous sentirez bien lorsque vous commencerez à publier des articles sur Pinterest et à générer du trafic. "

Pour ajouter à cela, Silas partage: «Assurez-vous d'étudier les gens qui sont bons dans tout ce que vous faites et de comprendre ce qui fonctionne pour eux. Ensuite, vous pouvez déterminer comment appliquer ces leçons d'une manière qui vous convient et ce qui est durable et intéressant pour vous. "

"Vous n'avez pas besoin de réinventer la roue. D'autres personnes l'ont déjà fait et l'ont fait avec succès. Il y a des blogueurs à succès. Ce ne sont pas des monstres, ce ne sont pas des licornes, ils ont de véritables tactiques et stratégies… vous pouvez apprendre d'eux et les appliquer à votre propre créneau. "

12. "Demandez-vous ce que vous êtes capable de faire pour vos lecteurs, que quelqu'un d'autre ne peut pas." – Chase Dimond, Boundless Labs

Conseils et conseils de Chase Dimond sur le blogage lors du lancement d'une marque

Chase et moi sommes allés à l'université ensemble, et il a été un entrepreneur occupé depuis la fin de ses études, y compris lorsqu'il a co-fondé la newsletter de voyage et le compte Instagram portant le même nom: The Discoverer (qui compte désormais plus d'un million d'adeptes sur leurs comptes). Chase a joué un rôle déterminant dans la croissance fulgurante de cette entreprise axée sur le contenu, et il a depuis lancé sa propre agence de croissance du commerce électronique basée dans le sud de la Californie, appelée Boundless Labs.

Lorsqu'on lui a demandé de partager son plus gros conseil en matière de blogs pour développer une communauté, voici ce que Chase avait à dire:

"Cela commence par avoir d'abord une mission vraiment importante, et peut-être une sorte d'avantage compétitif. Que pouvez-vous faire que quelqu'un d'autre ne puisse pas faire? Cela pourrait être quelque chose d'aussi simple que d'acquérir des prospects à un coût moins élevé. Ou cela pourrait être plus défendable, comme offrir une meilleure expérience ou avoir une marque plus forte. »

«Commencez par déterminer les plates-formes sur lesquelles se trouvent vos lecteurs idéaux et trouvez les moyens de les atteindre. Donc, sur Instagram, vous identifieriez les personnes qui utilisent certains hashtags. S'ils utilisent #travel ou #discover dans leurs propres photos, vous savez qu'ils sont intéressés par les voyages – vous pouvez donc commenter leur photo, vous pouvez les DM, ou s'ils ont un e-mail dans leur biographie, vous pouvez envoyez-leur un e-mail complet (une excellente approche de la sensibilisation authentique des blogueurs). "

"Il y a une tonne de façons d'atteindre les gens sur les réseaux sociaux et de simplement avoir des conversations initiales comme"Hé, c'est ce sur quoi je travaille, j'aimerais vos commentaires 100% honnêtes."Si vous avez déjà du contenu, un produit ou un service que vous pouvez leur remercier pour leur temps, c'est génial. Échanger tout ce que votre blog a à offrir à un lecteur potentiel pour ses commentaires est logique. "

13. "Il n'y a jamais de moment idéal pour lancer un blog ou démarrer une carrière d'écrivain, il suffit de commencer." – Jeff Haden, Contributeur n ° 1 du magazine Inc

Les meilleurs conseils de blogs de Jeff Haden pour les écrivains cette année

Bien avant que Jeff ne se lève pour devenir le principal écrivain contributeur d'Inc Magazine et rédiger certains de ses propres livres, il a travaillé dans le secteur de l'édition et a travaillé au noir comme rédacteur pigiste. Il a finalement fait son chemin dans l'écriture fantôme pour les PDG, les dirigeants de startups et même les auteurs fantômes qui ont écrit certains des meilleurs livres d'affaires aujourd'hui.

En tant qu'écrivain chevronné, j'ai demandé à Jeff de partager ses astuces et ses conseils en matière de blogs pour renforcer la confiance dans vos écrits et faire démarrer votre blog.

«Il suffit de commencer. C'est comme décider d'avoir un bébé – vous ne penserez jamais vraiment que vous êtes prêt à avoir un bébé. Et vous n'allez jamais penser que vous êtes prêt à démarrer votre blog, ou quoi que ce soit que vous pensez que vous voulez commencer. "

"L’expérience vient du fait de faire quelque chose, et vous ne pouvez pas en acquérir tant que vous ne le faites pas. Les qualifications n'ont pas vraiment d'importance. Tout le monde s'en fout. Une fois que vous produisez quelque chose, personne ne se soucie des qualifications que vous avez derrière. Ils se soucient de savoir si c'est bon. Alors, commencez, acquérez de l'expérience, trouvez quelque chose de décent, mettez-le sur le marché, apprenez-en et travaillez pour s'améliorer continuellement. »

14. "La publication d'invités est la meilleure chose que j'ai jamais faite pour la croissance de mon blog." – Jeff Goins

Jeff Goins partage ses meilleurs conseils et conseils sur les blogs

Jeff Goins, le blogueur et auteur à succès de cinq livres dont L'art du travail et Les vrais artistes ne meurent pas de faim, a appris une chose ou deux sur les blogs au cours de sa carrière de plus de 15 ans en tant qu'écrivain en ligne.

Lors de notre récente interview pour mon podcast, je lui ai demandé de partager ses astuces et ses conseils de blogging pour vous établir et créer rapidement une audience pour votre blog.

"Ma principale source de trafic au début de mon blog était les blogs des autres. J'écrirais beaucoup de messages d'invités. Et en 2011, j'ai écrit un article tous les jours pour mon blog… et plus de 100 autres articles pour d'autres sites en tant que contenu invité. »

"La publication d'invités est la meilleure chose que j'ai jamais faite pour la croissance de mon blog. J'ai obtenu mes 1 000 premiers abonnés grâce au parrainage de bouche à oreille et j'ai repris lentement l'élan de mes amis et de ma famille. La publication d'invités m'a aidé à passer de 1 000 à 10 000 abonnés en créant des aimants en plomb pertinents pour accompagner le contenu que je promouvais dans mon contenu d'invité. »

«Chaque fois que je publiais un article invité, je passais de quelques abonnés à plusieurs centaines. Cela a si bien fonctionné que je l'ai continué pendant des années et cela a continué à porter ses fruits. »

15. «Arrêtez de planifier et de passer des heures à réfléchir à la façon de démarrer votre blog. La meilleure chose que vous puissiez faire est de commencer dès aujourd'hui et de vous améliorer au fur et à mesure. » – John Rampton, Calendar.com

Les meilleurs conseils et astuces de John Rampton pour les nouveaux blogueurs

Entrepreneur en série dans l'âme, John Rampton est à l'origine de plusieurs sites Web, produits et outils logiciels à succès, notamment Calendar, Due, NatureBox et est un partenaire actif d'une société de capital-investissement basée à Palo Alto, en Californie, qui investit dans des startups en croissance. Tout au long de sa carrière, qui comprend la rédaction de publications comme Entrepreneur, Inc et Tech Crunsh, John a toujours utilisé un contenu de haute qualité pour conduire les lecteurs vers ses propriétés Web – et il l'a très bien fait.

Je lui ai demandé de partager ses meilleurs conseils de blogueur à ceux qui commencent tout juste leur voyage de blogueur aujourd'hui. Voici ce qu'il avait à dire:

"Début. Commencez. Arrêtez de planifier, arrêtez d'y penser. Commencez. Il n'a pas besoin d'être parfait, il n'a pas besoin d'avoir toutes les cloches et les sifflets. Il peut être le site Web le plus fou au monde aujourd'hui, mais commencer est la meilleure étape que vous puissiez prendre. »

«Quand j'ai commencé Due, les gens aimaient vraiment notre produit en théorie. Mais avant même que notre produit ne fonctionne vraiment bien, nous avions plus de 10 000 clients qui l'ont essayé. Il travaillé, et les gens se disaient "Oh, nous adorons ça", mais cela n'a pas fonctionné aussi bien que nous le savions. Nous avons corrigé les choses ensemble, mais nous l'avons fait fonctionner et nous avons concentré nos efforts sur l'obtention de 10 000 à 11 000 clients avant que notre produit ne se sente enfin bien. »

16. "Publiez uniquement le meilleur contenu dont vous êtes capable." – Kyle Byers, Blaireau de croissance

Kyle Byers de GrowthBadger partage les meilleurs conseils de blogs cette année

Kyle est le fondateur du prolifique blog de marketing de contenu, GrowthBadger, où il est passé de zéro à plus de 50 000 lecteurs en moins de 12 mois de blogues du côté de son agence de publicité – le tout comme une expérience pour voir à quelle vitesse il peut construire une entreprise rentable. Blog.

Comme il l'a déjà tué si rapidement avec son blog, j'ai demandé à Kyle de partager avec nous ses meilleurs conseils et conseils de blogueur:

"Mon conseil n ° 1 sur les blogs est de moins se soucier de la publication aussi souvent que possible—Et en savoir plus sur la publication du meilleur travail possible. Il y a plus de concurrence que jamais, et étude après étude montre que le contenu complet et approfondi donne les meilleurs résultats. »

"Le monde n'a pas besoin d'un autre listicule de 5 minutes. Vous pouvez faire mieux que cela, et vous en serez récompensé si vous le faites. "

17. "Commencez par de très petits objectifs réalisables et engagez-vous à des étapes incrémentielles qui vous aideront à créer une dynamique au fil du temps." – Steli Efti, proche

Les meilleurs conseils et conseils de Steli Efti pour les startups et les entrepreneurs

Au cours de notre entretien et au fil des années, j'ai commencé à travailler avec Steli at Close, il a cultivé un parti pris majeur pour l'action quand il s'agit de lancer des produits, de publier de nouvelles fonctionnalités, de lancer des campagnes de marketing et même de publier de nouveaux contenus sur le blog. Sa proactivité avec la création de contenu a aidé l'équipe de Close à atteindre des millions de revenus annuels pour leur CRM, principalement grâce au contenu qui occupe une place de choix dans la recherche organique.

Lorsqu'on lui a demandé de partager ses meilleurs conseils et conseils de blogueur pour ceux qui tentent de gagner du terrain du côté de leur travail de jour, voici ce que Steli a à dire:

«Si vous voulez démarrer un blog, un cabinet de conseil ou même une startup à côté, il vous suffit de vous lancer et d'avoir de très petits objectifs au début. La raison pour laquelle les gens ne commencent pas leur bousculade, c'est parce qu'ils pensent que cela va prendre beaucoup plus de temps et beaucoup plus d'efforts pour le démarrer, ou qu'ils se fixent des objectifs qui sont vraiment exigeants et bien au-dessus de leurs capacités actuelles – soit dans compétences, expérience, temps ou argent. Ensuite, ils se sont mis en échec: ils font beaucoup de choses le premier mois et s'épuisent, ou ils ne commencent jamais parce qu'ils sont tellement intimidés par la tâche. "

"Alors commencez et réfléchissez davantage à la façon dont vous pouvez passer 15 minutes par jour à ce sujet. Comment pouvez-vous faire cela pour les quatre prochaines années? Et puis croyez au processus. Si vous passez 15 à 20 minutes, sept jours par semaine, pendant quatre ans, dans quatre ans, vous en saurez beaucoup plus. Tu vas faire quelque chose. "

"Pensez par petites étapes progressives qui créent un élan. Si vous commencez maintenant, dans deux ou trois ans, vous serez peut-être dans un très bon endroit. Si vous êtes plus rapide que ça, génial. Mais si ce n’est pas le cas, vous savez combien de personnes ont pensé à se lancer dans une activité secondaire au cours des dix dernières années de leur vie? S'ils venaient juste de commencer il y a quatre ou cinq ans, ils seraient toujours des mondes à part où ils sont maintenant. "

18. «Vous devez investir en vous-même, avoir la foi, faire le saut et le découvrir.» Alex Nerney, Créer et partir

Alex Nerney de Create and Go partage des conseils de blogging avec de nouveaux blogueurs

A fascinating success story filled with plenty of ups and downs, Alex Nerney met his future business partner, Lauren McManus, on Tinder back in 2014. After starting to date, they began experimenting on different types of blog-based online businesses. They soon grew a successful food blog and slowly pivoted over to teaching about what they’ve learned in the world of blogging with what’s since become their main site, Create and Go—where they reach hundreds of thousands of new bloggers every month.

When asked about what his best blogging tips and advice are, here’s what Alex had to share:

“The best investments I’ve ever made when it comes to growing our blog, have been in myself. Quitting my job, and having the faith that we would figure it out. We had to make this decision… what if we just quit? What if we went all in? It was an investment in ourselves. We’re smart enough to figure this out, we just need more time in order to do it."

“That was the smartest investment we ever made. As soon as we quit, we doubled our revenue every month for the first 6 to 7 months of blogging.”

Blogging Tips & Advice Part 2: Getting More Readers and Subscribers

If you want to get more readers and email subscribers on your blog, you need to forge real connections with people.

That doesn’t juste mean writing great blog content and cracking the code to unlocking traffic from Pinterest (though both of these strategies can certainly be a part of your competitive advantage). In order to really attract and retain an audience, you need to lean hard into your strengths and step outside of your comfort zone to diversify your traffic sources.

Evaluate whether or not there’s a demand for video content on YouTube within your niche. Try meeting people in real life at industry conferences or local meetups. Determine if your readers spend time on Quora and dedicate 30 minutes to answering relevant questions in your field.

Anything you can do to make your connections with readers more real, the more likely they’ll be to spread your content by word-of-mouth marketing. And that’s how you create a movement.

Now, we’re highlighting blogging advice that’s specifically geared toward growing your audience.

19. “Realize that every time you’re communicating, you’re selling something. And you have to add value or nobody’s going to listen to you.” – Hiten Shah, Co-Founder of FYI, KISSmetrics and more.

Hiten Shah's Blogging Advice for New Content Creators

Serial startup founder, Hiten Shah, has grown several software companies on the back of his ability to create long-form, high quality blog content that’s designed to drive thousands of targeted readers into his products from search engines like Google. He’s truly mastered the art of community building.

Based on his decades of experience in content marketing, here’s Hiten’s best blogging tips and advice he has to share with new bloggers:

“What I realized early on is that every time you’re communicating, you’re selling something. People feel like that’s so dirty because selling implies that you vouloir something. What I mean is, when there’s an audience consuming your content, you’re selling something. You may not be selling anything you want money for right away, but you’re selling your knowledge and advice. It’s your job to deliver.”

“For me, it’s about this whole idea that every time you communicate, there’s something that you’re trying to get someone else to think. You’re trying to get them to think differently. You want to add value. For me, it has everything to do with adding value—not just selling to my audience.”

“As I started trying to sell to my audience, it just clicked for me—if I’m not adding value, nobody’s going to listen to me."

20. “Create meaningful connections with your audience.” – Mariah Coz, MariahCoz.com

Mariah Coz Shares Her Blogging Tips and Best Advice

Mariah is one of the most successful online course creators (and marketers) that I’ve gotten to sit down with and interview on my podcast. She’s used her blog as a platform to grow a seven-figure annual business that teaches her audience how to master everything from email list building, to delivering webinars, launching courses and more.

When I asked her about her best blogging advice, here’s what she had to share:

“I’m deeply introverted, but when I’m doing a webinar, I’m still alone in my room. I’m presenting to maybe 1,000 people who are watching—but I’m still chilling in my room. It’s not like I have to go to a conference and talk to people.”

“Even if you’re an introvert, think about how you can still create connection with your audience. I’m the biggest introvert you’ll ever meet. I’m so shy in person, but I can do a really good webinar and talk on video. That’s something you can start to build as a skill—getting over that fear.”

"I used to be terrified of doing any webinars or any live-streams, but once you can get over that fear, you start seeing what’s more important. The fear isn’t important. The good part is when you get to connect with your audience: when they’re asking you questions and they’re saying thank you for coming and sharing this today. That’s when you realize it was all worth it.”

21. “Go out into the world and build real relationships with people in your industry.” – Tommy Griffith, ClickMinded

Tommy Griffith of Click Minded Shares His Top Blogging Tips and Advice

The mastermind behind the ClickMinded SEO and marketing training courses, Tommy originally started his blog and training series as a side project while working a full-time job with companies like PayPal and Airbnb. After picking up some initial traction and building in-person relationships with hundreds of students in the San Francisco Bay Area, he took his courses online and has been scaling his business ever since.

When asked to share his best blogging tips and advice with those that want to follow in his footsteps and grow an online audience, here’s what Tommy had to say:

“I have two favorite strategies for growing my blog right now. The first is anything that requires my to get out of the basement: offline, meet-up types of things. My first 100 users came from Meetup events. People have all kinds of tactics that they’re willing to run from their laptops, but no-one wants to go out into the real world and shake hands with people."

“I also like using your email list. A lot of people don’t look at this synergistic relationship between all the digital marketing channels. You can leverage your email list for link building: getting eyeballs on it and getting the right people to see it can be extremely valuable.”

22. “Stick to a schedule. Don’t worry so much about the individual results you get in the early days, focus on creating habits that set you up for success in the long run.” – James Clear, JamesClear.com

James Clear's Best Blogging Advice for New Bloggers to Start

James rose to fame as a prolific thinker, writer and blogger in recent years, sharing extremely thought-provoking ideas (and solutions) on everything from how to become more productive in your daily life, to decision-making, creativity, self-improvement and more. His courses and regular email updates reach more than 400,000 people and his recent book, Atomic Habits, became a New York Times Bestseller.

His best blogging tips and advice for those just getting started today?

“The only reason I’ve been able to have a successful blog and build a business around it, is because I published on it twice a week for three years. It really is all about the consistency.”

“Think about the type of business that you want to build around your blog. From a higher-level standpoint, start with what you want your typical day to look like. How do you want to spend your time? Once you’ve done that, and decided which niche topic area you’re focusing on, then the key is that every job (especially blogging) has some repeated stuff you need to be doing.”

“Maybe it’s sales calls you need to be making, maybe it’s content you need to be creating—whatever that is, set a pace that you can sustain. Maybe it’s two articles a week, or ten sales calls a day. Focus on setting a pace you can sustain, then stick to your schedule. Don’t worry so much about the results in the short-term.”

"In the beginning, it didn’t matter if I thought an article was good or bad, if the response to it was good or bad, if it was long or short—all that mattered was that I published an article every Monday and Thursday. The schedule was non-negotiable. Everything else that happened could be adjusted. If you stick to that, you’re going to learn a lot—and if you learn a lot, you have an opportunity to get better at it.”

23. “Examine your competitor’s content and look for ways you can differentiate yourself to provide more value to readers.” – Garrett Moon, CoSchedule

Garrett Moon's Best Blogging Tips and Advice for Bloggers and Startups

Co-founder of the massively popular marketing software and editorial management tool suite, CoSchedule, Garrett is also the author of the 10x Marketing Formula, his book that breaks down his approach to the content marketing philosophy that’s helped he and his team to build a massive brand and attract thousands of paying customers in a competitive industry.

Naturally, as the maker of tools for bloggers and content marketers, I asked Garrett to share with me his single best piece of blogging advice when I had him on the podcast. Voici ce qu'il avait à dire:

“As founders, we tend to think in these simple frameworks that create repeatable success and repeatable results. I think it’s really helpful to people starting businesses to simplify it in that way. One of those frameworks (for us) was competition-free content, which is about starting to see marketing efforts through the same lens that you’d see the product that you’re creating.”

“When you build a product, you’re thinking about, who are my competitors? Who’s building a similar product to mine? What are their key differentiating factors from us? Are they really focused on speed, are they really focused on simplicity, are they really focused on complexity and customization and high prices? What’s our angle – what’s going to be the thing that differentiates us as a product?"

"In marketing, in particular when you start to get into the realm of creating content, as a marketing channel, you have to realize that your content is in competition with other content. Now that content may be being produced by your top competitors.”

“Competition-free content is about using this whole process to identify the things that your competitors are doing, the things that they’re using to market themselves, what types of content they’re creating, how long is that content, what is that content doing for its audience (is it solving a problem, is it methodology, is it actionable). There’s a lot of different ways you can look at it. You’re starting to find ways to have your marketing differentiate itself from what your competitors are doing.”

24. “Don’t wait for your readers to come to you. Find where they’re spending time, reach out and cultivate those relationships.” – Poornima Vijayashanker, Femgineer

Poornima Vijayashanker Femgineer Shares Her Blogging Advice

Poornima is the blogger and software engineer behind Femgineer, a platform that began back in 2007 as just a blog for her to write about her adventures running engineering teams for tech startups in the San Francisco Bay Area. As her audience grew over the years, Poornima began branding out into offering online educational resources to those that wanted to learn how to break into a career as a software engineer.

When offering up her best blogging tips and advice when it comes to attracting & retaining an audience, here’s what she had to say:

“It’s all about consistency. If you keep publishing content and find some networks or resources like Medium (or other places) to promote your material, then that’s a great place to start getting your first five to ten followers. And then it’s about keeping up that consistency to attract more.”

“If you do something great once, people think, ‘Oh, that was cool.’ If you do it twice, people are like, ‘Oh, okay, another post.’ But you do it three, four, five, six times, then people will take you more seriously. They’ll think, ‘Okay, this is someone I want to follow.’ I think it’s really important, above all else, that you have a consistent practice.”

“And then the second piece (of blogging advice), is that you do need to take the time to figure out where your readers are, and meet them halfway. You can’t expect people to automatically discover you, because there’s seven billion people on the planet—we’re all worth discovering. You have to reach out and cultivate that relationship, and depending on the product or service you’re offering on your blog, how you do that can vary. For a lot of my readers, I cultivate the relationship primarily through email. For the people that I coach, it’s through video calls, meetings and conferences.”

25. “Consider writing on a platform like Medium where there’s already a large audience, to start building your community faster.” – Austin Belcak, Cultivated Culture

Austin Belcak's Best Blogging Tips and Advice for Landing a New Job

Audience building is one thing Austin has knocked out of the park since launching his career advice blog just a couple of years ago. After driving in 60,000+ readers during his first two months of blogging (on the side of his day job), he’s been consistently growing his readership, email list and revenue.

When asked to share his best blogging tips and advice for quickly growing an online audience, here’s what he had to say:

“There’s two routes for getting your first 100 email subscribers. The first route is the family and friends route, which I know some influencers advocate for.”

“For me, that wasn’t really the case. If you do feel comfortable sharing your side hustle and your up-and-coming business with your friends and family—definitely go that route, because those people are going to be big advocates for you and that’s huge when you’re just starting out.”

“I was a little more concerned about work finding out and I didn’t quite want to share the blog I was still building until it got some traction. If I had to do it again, I’d start writing more content sooner, but I’d write them on a platform like Medium where there’s already a large audience and the articles can get more traction through their algorithm."

“I’d try and get an article published in one of their publications where they already have tens of thousands of followers. It really comes down to writing hugely valuable, epic content. I think a lot of people believe they don’t have anything to write about or to add value on, but if you’re good at something and you’ve had success at something, just think more about that—and write everything out. Cover all the steps that you took, the blogging mistakes that you’ve made, the strategies that you used and make an incredibly valuable article. Go somewhere that an audience already exists, like Medium, and find some ways to get your content in front of them.”

26. “Blogging has its highs, lows and plateaus. You have to continue pumping out genuinely great content.” – Matt Nelson, WeRateDogs

Matt Nelson We Rate Dogs Shares His Best Blogging Advice

Now with more than 8.5 Million followers on Twitter alone, Matt Nelson’s epic account, We Rate Dogs, has created a genuine movement around cute dog photos & videos that get paired with his hilarious commentary and ratings that always exceed a 10 out of 10. He’s gone on to generate tens of thousands of dollars in revenue from his social media accounts by launching a blog, selling merchandise, taking occasional sponsorships and even scoring a major book deal.

When I asked Matt about how he was able to quickly build such a massive audience in this very specific niche, here are the blogging tips and advice he had to share:

“I became part of the bigger community that is weird Twitter, and a lot of the us were trying to grow our followings through quirky jokes.”

“Bigger people in the community would say, ‘Hey, send me your best jokes of the week and I’ll take a look at them.’ So we’d send however many links they’d allow in a reply to one of their tweets. If we were lucky, this bigger account would retweet us, because they enjoyed our joke.”

“That was very slow growth. Let’s say an account with 5,000 followers retweeted you when you had 500. You’re going to get 2 or 3 followers. So it’s very slow. I remember when I hit 600 followers, and you just gain traction like that.”

“I had my first joke take off with WeRateDogs when I had around 500 followers, but that tweet got around 5,000 favorites—it hit 1,000 in 24 hours. After that first tweet, people started to find me other places, I got featured on a couple of best tweets compilations, and from there, it’s almost a snowball.”

"Running a blog has its highs, lows and plateaus, and you just have to continue pumping out genuine good content. With WeRateDogs, in the first three days with that account, I had to post 50 dogs. Now it’s two a day. I was pumping out consistent, new, exciting content that people just latched onto. Getting my first 1,000 followers took me a long time—but I had fun doing it, so I didn’t really care.”

27. “Invest in building your email list from day one.” – Alexis Grant, The Write Life

Alexis Grant's Best Blogging Advice for Writers

Alexis is a veteran blogger that’s been in the content game for well over a decade. She runs The Write Life, a blog and media brand that serves writers, and was responsible for building the content strategy that grew the finance site, The Penny Hoarder, to millions in monthly readers and revenue. Before that, she built a content marketing agency and worked as a journalist for the Houston Chronicle and U.S. News & World Report. To say she knows a thing or two about blogging would be an understatement.

When I asked Alexis what her single best piece of blogging tips and advice is, she shared:

“Grow your email list! Collect emails from day one. Even if you don’t send emails initially, your list will be a huge asset to tap into over time."

“It’s more valuable than any social following, because you own the emails and can reach people in their own inbox (rather than hoping a network like Facebook will show your post to your community). It’s also an effective way to build trust because you can add a personal touch.”

Blogging Tips & Advice Part 3: Making Real Money from Your Blog

Leverage your personal strengths to monetize your blog early on with a service offering. As you grow, begin testing out sponsorships, affiliate promotions and eventually your own digital (or physical) products.

Don’t just flip on Google AdSense, place a couple of banner ads, implement an affiliate link or two and sit back to see how much revenue your blog can generate. Instead, start laying the foundation for soon launching your own product or offering a service that draws from the skills and experience you have.

Even if your blog audience is small, you can work directly with those readers to help solve meaningful challenges in their lives (within your niche)—and generate sizable amounts of revenue as a byproduct of your coaching work. That coaching program can formulate the basis of an eventual online course that can become a truly passive source of income.

However you decide to monetize your blog, treat it as a real business—and focus on the things that drive revenue (and don’t forget to do your blog taxes too).

28. “If you want your blog to actually make real money, you have to treat it like a real business.” – Preston Lee, Millo.co

Preston Lee Millo's Best Blogging Advice and Techniques

Preston’s been a good friend of mine for years, as we’re both solo business owners, running similar blogs that overlap a lot in content for freelancers and bloggers. He’s been a guest on my podcast multiple times, we used to co-host a show together, and he’s absolutely killing it with generating multiple six-figures in revenue within his niche of freelancing-related content.

When it comes to monetizing a blog, he’s one of the most creative people I know. Here’s his best blogging advice for making money from your blog:

“Focus on actually treating your blog like a business. Now, if your blog is an experiment, or a hobby, or just a fun thing you want to do, that’s fine. But if you want it to be some sort of business or revenue-generating side hustle, if you want it to actually make money, you have to think about it like a business."

“That sounds so obvious, but it can be so easy to get hung up in the questions like… how many times a week should I post? What should I write about? How long should it be? Is my logo the right size? Are my colors good? … and all sorts of things about the layout of your blog. Don’t get me wrong, these are important, but it can be so easy to get caught up in all of that, instead of focusing on the things that actually drive revenue. "

“You don’t have to sell out in order to care about revenue. If you’re running a business though, that’s what running a business really is. If you don’t focus on revenue, you’re running a hobby, or you’re just experimenting. The day I started treating my blog like a business—as something I wanted to actually make money from, instead of just a fun hobby that also made money, everything changed for me.”

29. “If you want to launch a blog as a business, go backwards. Figure out how it’s going to make money first and start creating content that’ll get you there.” – Tim Soulo, Ahrefs

Tim Soulo's Best Blogging Tips, Advice and SEO Tips

Now the CMO of the SEO tool suite Ahrefs, Tim got his real start into blogging as just a simple bet with a friend about how much traffic each of them could generate to a totally new blog within six months. That little experiment led to a whole lot of readers for Tim, and as he began monetizing his audience, he was recruited to join the team over at Ahrefs, where he’s been leading the team responsible for a lot of the company’s growth in traffic and revenue over the past few years. For Tim, his ultra low blogging costs has already paid off with a huge reward in his successful career.

During our interview for my podcast, I asked Tim to share his best blogging tips and advice when it comes to launching a blog that you eventually want to monetize. Voici ce qu'il avait à dire:

“I didn’t have any goal other than trying to generate traffic. And traffic is a super vanity metric, because the number doesn’t mean anything until you try to monetize it. So my advice for people who want to launch a blog as a business, is to go backward. Figure out how you’re going to make money blogging first. If you’re going to make money by promoting affiliate offers, search for things that are related to those affiliate products and see who is ranking there, what they are promoting, and what your competition is.”

“If you want to launch your own information product, I would think about making an MVP: a minimum viable product. Think about something small that you can make, like a series of just three videos, or just one short eBook that costs $5 to $6. Try to sell that first, then work backward. Now you have that eBook or smaller product, so what kind of content do you have to publish—and how would you funnel people from your content into that product?”

30. “Figure out how to leverage your skills and experience to charge more for your products or services right out the gate.” – Adam Enfroy, Blogger and Affiliate Marketer

Adam Enfroy's Best Blogging Tips and Advice for Affiliate Marketers

Adam is a master of guest blogging to grow his audience, and even more impressive—he was able to generate more than $10,000 in revenue from his brand new blog within his first 90 days of launching the site. Since then, he’s been rapidly scaling his traffic, guest posting volume and revenue all in the right direction. As someone who’s been slowly building momentum with my blog over the last six years, seeing what Adam’s done in just one year has been mind-blowing.

I asked him to share his best piece of blogging tips and advice with the listeners of my podcast who want to generate revenue from their blogs, and here’s what he had to say:

“A lot of bloggers want to make money with passive income sources right away. The word ‘passive income’ is used a lot in this space, but I want to stress that affiliate marketing and placing blog advertisements really takes 50,000 to 100,000 visits per month to start making real money.”

"If you’re just starting out, and you don’t have a ton of traffic yet (and you’re building up your domain authority), really hone in on your niche. Think about that audience revenue potential. Who would pay you for consulting? Can you leverage your professional experience on your blog and use your personal brand to charge more money right out of the gate? If you’re getting 10x less traffic when you start, then you’re going to need to charge 10x more to make the same amount as from these more passive streams can eventually be.”

31. “Make the medium you’re blogging in a jumping off point to other products or services you can offer.” – Darren Murph, Guinness World Record-Holding Blogger

Darren Murph's Best Blogging Advice World Record Blogger

As the Guinness World Record Holder for the title of “world’s most prolific blogger,” Darren’s credentials speak for themselves. Right out of college, he landed a job as a reported a the online tech publication, Engadget, where he spent many years publishing over 20,000 articles and eventually rose to become the managing editor. Since then, he’s gone on to work at global brands like Dolby, TechRadar, The Points Guy and now heads up remote culture at GitLab.

When asked to share his best blogging advice with those just starting their writing careers and looking to eventually grow a business, here’s what he had to say:

“The real thing you should focus on, if you want to break away and make blogging or writing, a cornerstone of your livelihood—is to make the medium you’re using a jumping-off point to other services you can offer.”

“Don’t think about blogging as strictly meaning your written words themselves have to sell something—because you’re forcing yourself into a really narrow niche with a lot of competition. If you use your blog as a jumping-off point to other products or services you can offer, that’s where the real magic happens—and quicker."

32. “Want to build a real business around your blog? Have people on your team that are committed to you over the long haul.” – Jon Morrow, SmartBlogger

Jon Morrow's Blogging Advice for Smart Bloggers

Ranked on just about every list of the world’s top bloggers you’ll ever find, Jon Morrow has been running his site, SmartBlogger for the better part of a decade—where he teaches beginning and intermediate bloggers how to take their business to the next level. That’s translated into a multi-million dollar annual business for Jon.

During our interview for my podcast, Jon shared this bit of actionable blogging tips and advice with those who are ready to take their revenue to the next level:

“Invest in a real team. A lot of businesses, a lot of blogs, run off this motley crew of outsourcers, where you have a few part-time people doing this and doing that. I have one employee now that’s been with me since the first day. I have multiple other employees that have been with me for years.”

“Is that more expensive? Oui, ça l'est. But the enormous benefit. is they know exactly how everything is supposed to be done. They also have a sense of ownership in the company, and a sense of ‘this is my home and I want things to be right’ that translates into much higher quality output.”

"The amount of oversight that’s required is dramatically less with a great team. The profit is dramatically higher for each of those people as well. So it’s a higher investment, but it’s a much higher reward. The amount of stress that it relieves—of knowing you have people around that are committed to you over the long haul and that are genuinely doing a good job at what they do—the sense of peace you get from that as an entrepreneur, is something that you just can’t put a price tag on. It’s a beautiful thing.”

33. “Get clear about who your ideal customer is.” – Adda Birnir, Skillcrush

Adda Birnir's Blogging Advice for Growing an Audience

After launching her tech education startup, Skillcrush, Adda spent almost all of her time developing a deep understanding of who her customers were—and how they could do a better job of using content to attract more of that right audience to come in and learn how to code from their various bootcamp courses.

When asked about her single best piece of blogging tips and advice, here’s what Adda had to share:

“The most important thing is that you have to get clear about who your customer is, and then get attached to the customer, not the problem.”

“If you want to execute this perfect idea you have in your head, I would not call that a business. That’s a project. Which is fine! There are lots of people who do artistic projects, and there’s nothing wrong with that, but it’s important to not conflate that with what a business is.”

"A business is identifying a customer, understanding their problem, then solving that problem. Having a solution in search of a problem is the most common mistake. 90% of people starting blogs or businesses have a solution in mind and they’re searching for someone with the problem. It’s going to lead you down a bad path. All of our success at Skillcrush is because we focus on our customer.”

34. “Being successful at blogging requires you to get outside of your comfort zone.” Nathan Barry, ConvertKit

Nathan Barry's Best Blogging Advice ConvertKit

Long before he founded ConvertKit, the wildly popular email marketing tool suite designed for bloggers and creators, Nathan was an avid blogger and product designer in his own rite. He ran a six-figure business around his blog, selling eBooks, online courses and other digital products to his audience that tuned in for his in-depth content related to product design.

During our interview for my podcast, here’s what Nathan had to share when asked about what his best blogging tips and advice would be for creators that want to monetize their sites, but are having a hard time overcoming the fear of selling:

“Once those initial sales start to come in, it becomes pretty addictive, and it’s easy to overcome the fear of cold emails and cold calls and stuff like that. Once you get results, you realize all the work is worth it.”

“Something that helped me a lot with overcoming that initial fear though, is that I did theatre in high school. That helped take me from a super shy kid to acknowledging that sure, I still don’t want to sell… but I have the ability to turn on that performance side of me that I’ve worked on, and I can use that experience I had to get outside my comfort zone and be a better salesperson, talk to people at conferences, or make big partnerships happen. "

Blogging Tips & Advice Part 4: Leveraging Powerful Tools and Techniques

While the tools and techniques you employ on your blog aren’t everything, they definitely matter.

Ayant the right blogging tools for the job can save you a huge amount of time (and effort)—and using the right techniques to grow your blog in conjunction with the right tools, can really multiply your efforts and help hit your goals faster.

Another piece of my best blogging advice? Don’t just rely on just one technique to drive traffic to your blog either. Look for ways to diversify your traffic sources, revenue channels and content ideas, so that you’re not solely dependent on just one set of channels to keep your blog running.

Now, let’s talk about some of the top tools and techniques in use by the world’s top bloggers today.

35. “Re-marketing is one of the most effective and underrated ad techniques for bloggers to employ today.” – Brian Jackson, woorkup

Brian Jackson's Best Blogging Tips, Advice and WordPress Marketing Tips

Veteran WordPress blogger and content marketer, Brian Jackson, has been offering cheap hosting plans, launching blogs, building plugins and scaling traffic for startups (like Kinsta where they offer some of the best hosting plans on the market) for well over a decade. A man with many profitable side projects and blogs with hundreds of thousands of monthly readers under his management, it’s safe to say Brian knows a thing or two about getting—and converting readers.

During our chat on my podcast, I asked Brian to share a lesser-known marketing tactic that bloggers can use to better monetize their sites. Here’s the blogging tips and advice he had to tell us:

“Obviously I’m a big fan of SEO. But SEO has its ups and downs, so I’ve had good months and I’ve had bad months. There’s no way to get around that when you’re just doing SEO. I always recommend people figure out other ways to generate traffic too, so you can supplement any dips you have with your SEO.”

“I’d say that SEO is still number one, by far. But another good thing I still don’t see people taking advantage of enough (and I don’t know why) is re-marketing. Re-marketing is something that works so well for us at Kinsta. It’s one of the most effective ad techniques.”

“Lead generation ads can get costly quite quickly if you’re not good at them, and if you go the AdWords route, that can get very expensive too. But re-marketing on Facebook and Twitter to the people who’ve already hit your blog and haven’t converted to anything yet, is so much cheaper as far as clicks go. I still see today that the conversion rate is so much higher too.”

36. “My entire blog business is built on using just three simple online tools.” – Mike Pearson, Stupid Simple SEO

Mike Pearson' Best Blogging Advice for SEO Bloggers

This side hustling blogger took his skills and experience working in marketing and blog SEO with large brands—and parlayed that into a rapidly growing niche blog and a more than $55,000 course launch during just one week, shortly after releasing his in-depth online SEO class. He’s a great example of how quickly you can monetize a blog if you’re intensely focused on creating high-quality solutions for your audience… even without having much traffic.

During our interview for my podcast, Mike got to talking about blogging advice in the context of the most mission critical tools he uses to monetize his site. Voici ce qu'il avait à dire:

"From a tools perspective, I couldn’t live without ConvertKit, or Teachable (which is where my course is hosted and where I have all my content). Another tool I use is Thrive Architect, which builds all my landing pages, which is how I collect email addresses and eventually sell my course.”

“Those three tools are what my entire blog business is built on.”

37. “It’s your job, as somebody who’s running a blog, to speak directly with your readers.” – Shane Parrish, Farnam Street

Shane Parrish Farnham Street Blogging Advice

Similar to James Clear (one of our contributors), Shane is one of the most prolific thinkers and writers I’ve ever had the pleasure of interviewing on my podcast. He shares incredibly thought-provoking essays and actionable life advice on a range of topics related to personal finance, productivity and purpose—for more than 1 Million monthly readers.

When asked to share his best blogging tips and advice for how he’s created such a close-knit community from his email list, here’s what Shane had to say:

“Open rates just tell you how many people opened a given email on a given day. How long someone’s been with you is irrelevant if they’re not opening your email. And if they’re opening your email and they’re not interacting with it, then you’re probably not adding as much value as you ought to be adding—so your click-through rate is arguably more important.”

"These are also signals of the value that you create. They’re not 100% accurate: they’re a map, not the territory. The ultimate way to figure out how you’re doing is to talk to people on the ground.”

“The map/territory problem is something we talk about on Farnam Street: so often we use maps to guide us and we think it’s the territory but it’s not. Examples of that are balance sheets or income statements in businesses, or online dating profiles—that’s a map of who the person is. Anyone who’s been online dating meets a person and realizes that maps and territory are often very different things.”

“It’s your job, as somebody who’s running a company, to touch the territory… and so often we insulate ourselves from that. That’s where the problems come from. We make decisions in isolation; we make decisions without knowing what people are thinking or feeling—and that causes more and more problems.”

“What happens is that those problems consume us: they make us busier, they create anxiety. We spend more and more of our time solving or fixing problems that we’ve created through a lack of thinking, when had we touched the medium and thought about the problem in a more holistic or three dimensional way, we could have avoided a lot of these problems.”

38. “Take the marketer’s approach to selling on your blog.” — Sujan Patel, Mailshake and Web Profits

Sujan Patel's Best Blogging Advice for New Bloggers Today

Serial entrepreneur Sujan Patel juggles a whole lot of projects at a time—ranging from his sales email software, Mailshake, to keeping a foot in the door at his content marketing agency and still somehow finding time to blog for both his own site and also top publications like Inc and Entrepreneur. When it comes to blogging, he’s built multiple businesses on the back of creating industry-leading content.

Here’s Sujan’s best piece of blogging advice when it comes to providing more value to readers and better monetizing your blog:

“Since 2014, I’ve been consistently building my personal brand—and sales land in my lap, now. I can write about stuff that I know my target customers are having problems with and want to learn.”

“So instead of sending a cold email to someone selling something, or explaining this long-winded thing of what that friction point is, what if you just send them a reply like… Hey, I know you have a problem with using all these different pieces of software. It’s fricking annoying. Here’s an article I wrote about how to fix it.”

“When you send an article versus explaining it individually, it has a different weight. Those types of things have really helped me increase sales and provide value, come off less sales-y, and my net worth has increased because a lot more deals come to us. We’ve taken much more of a marketer’s approach to sales, because I’m not a sales guy. I’m a people-pleaser. I want to make sure that person’s happy. I’ve applied that approach to sales in all of my work, and it’s worked really well for me.”

39. “Give, give, give. Show people love, respect and link to their stuff as much as you can before making an ask of them. That’s how you build a real relationship.” – Aaron Orendorff, iconiContent

Aaron Orendorff's Best Blogging Tips Advice for Startups and Marketers

Aaron has written for (and worked with) some of the world’s leading brands on crafting their content strategies—ranging from Shopify to Intuit, Facebook, Salesforce and more. His success as both a blogger himself, and a consultant for Fortune 500 companies comes down to one thing more than all else… building real relationships.

Here’s what Aaron has to say when asked to share his best blogging tips and advice:

“When I was first starting out, I was gunning for landing a guest blog post on Copyblogger. I was in love with their chief copywriter at the time, a guy named Damien Farnsworth, who is just a phenomenal writer and storyteller. He can do direct response, the dude does it all. I stalked the hell out of him! Not just everything he did on Copyblogger – I went to his own site, The Copybot. And then I found out he had a personnel personal site, and so I went there, and it just happened to be he was writing about theology and the same people I knew from back in the day, and stuff.”

“So I’d share and comment on everything. There was one point where he wrote this fantastic post, Fifteen Damn Good Lessons From Fifteen Dead Copywriters. I loaded up every single one of the lessons into Buffer and just dripped it out over time. By the ninth thing with him tagged in it, he finally wrote me back and was like, “I see what you’re doing here.”

“And that was the open door. I ended up hiring him to coach me early on, so I paid the guy money. I grew a whole lot, but I was giving and giving and giving until about six months, maybe a year into our relationship, where I finally said, “Hey, man, I just finished a piece that I think would be perfect for Copyblogger. Would you mind checking it out?”

“And the beautiful thing about that was that he accidentally emailed me the entire string back from between he and his editor. And it all came down to—it’s a topic we’ve done before, yeah, it’s pretty good. His editor asked him, is he a decent dude that deserves a chance? And Damien was like, yep, he is.”

“That was a huge lift-off. What I learned from that, and what I’ve continued to learn, is to give, give, give–show people love, show them respect, comment on their stuff, link to their stuff as much as you can–and wait. For whatever that ask is. And then be a decent person when you finally do.”

40. “Read quality, all the time, every day. Then get good at writing, yourself.” – James Altucher

James Altucher's Best Blogging Tips and Advice for Writers and Marketers

James has built several million-dollar businesses over the past few decades, and he’s crashed a few of them straight into the ground too. But one thing he’s always been consistently great at, is writing. Today, James runs a massively popular blog, publishes regular books and hosts a top-10 iTunes ranked podcast that reaches a combined millions of people every month (and generates a substantial amount of income).

When asked to share his best blogging advice, here’s what James had to say:

"The most important thing when launching a blog, is that you want to get good at writing. Read a lot, every day. Don’t just read BS blogs out there, read the best books in history to learn how to be a good writer. Read quality, all the time, every day. Then write. And make sure you’re writing something that – even just a little bit – is different from something anybody else has ever written. Or you say something in a different way.”

“I’ll give you an example. I love Seth Godin’s blogs. I highly recommend people check them out. But he seldom tells personal stories – that’s just his way. So sometimes I notice, some of my ideas might intersect with some of his ideas – but I tell personal stories all the time. I have my own unique way of writing – which you can only develop if you write every single day, and again, it’s going to take you years and years and years, so you have to learn to celebrate small successes along the way.”


Blogging Tips & Advice: Final Thoughts on Growing a Profitable Blog in 2020

Il y a un lot of blogging tips and advice to take in here, with tons of actionable steps you can take—from many of the world’s most successful bloggers who’ve become huge success stories within their respective blog niches.

If this all feels a bit overwhelming, bookmark this list and use it to come back to when you’re in need of some new handy blogging tips.

As your blog grows and you reach new roadblocks, come back and pick out the right blogging tips and advice that’s most relevant to you at the time. Or, you could make it a weekly habit to pick a new idea out of this list and experiment with how to implement the advice into your own blogging workflow.

And if you haven’t yet launched your blog, remember the seminal blogging tips and advice we started out with…

Don’t wait, start right now.

Figure out what your strengths are, how you can add value to an audience (through a blog), get started and take small steps every day that move your blog forward.

If you want a simple, straightforward guide to follow along with, then look no further.


Want to Start Your Blog (the Right Way)?

Check out my ultimate guide How to Start a Blog (on the Side).